Lite ologiskt kanske

Jag är löjligt förtjust i att strosa runt i ett bibliotek eller bokhandel. Njuter av dofterna och blotta tanken på hur många ord som finns där, framkallar en svindlande lycka.
Trots att jag inte borde köpa fler böcker, kan jag inte låta bli. Jaja, det finns massor av olästa böcker här hemma, jag vet. Men de trivs kanske bättre om de får nya vänner?

Så kommer mitt dilemma. I bokhandeln kostar en pocket dubbelt så mycket som på nätet. Jag förstår att det kostar att driva en butik, lite företagsekonomi har jag ju läst. Jag väger fram och tillbaka, och hamnar på nätet med lite dåligt samvete.

Vad jag beställde? Steglitsan av Donna Tartt (tack för tipset Eva S), Solviken av Annika Estassy (äntligen kommer jag till skott) och sist en impulsbok Moonwalk med Einstein (Joshua Foer).

Men fortfarande gnager det. Var köper du dina böcker?

*P*

Uppdaterat: Dilemmat tappade jag ju bort! Jag vill att det ska finnas butiker fullproppade av böcker, men förstår ju att de får svårt att klara sig i konkurrensen från nätbutikerna.

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Lite ologiskt kanske

  1. Sofia skriver:

    Bokus! Den som väntar på något gott..

  2. MarveW skriver:

    Känner ingen känslan. Jag strosar i bokhandel även utomlands där jag inte kan språket. Numera köper jag främst böcker hos Bokus men även hos någon mindre bokhandel. De stora kedjorna har inte tillräckligt bra utbud men vissa äldre boklådor har fint utbud, värt att stödja.

  3. Eva Swedenmark skriver:

    Känner precis som du! Vill att bokhandlarna ska finnas så jag handlar ibland men när det är tomt i plånboken blir det nätet. Bokbörsen är bra, billiga begagnade, har du testat det? Nya och äldre.

  4. Lena B skriver:

    Jag fördelar mina gracer. Beställer fackböcker och nya romaner på Bokus och så handlar jag pocketböcker i bokhandeln.

Kommentera

