Lusten är tillbaka

Efter det att jag och ”Vännen vid sjön” gick bärsärkagång på en stor jasminbuske i min trädgård, har där varit full insyn. Trädgården såg lite misshandlad ut och ett staket skulle rädda det hela. Men ett sånt kommer som bekant inte upp av tankekraft, tyvärr.
Jag kunde inte ens bestämma mig hur det skulle se ut. Men så började jag och mAnnen att prata om det för ett tag sedan och nu står det där, finare än vad jag vågat hoppas på.
wpid-20140511_192438-1.jpg

Och plötsligt är det roligt att gräva och planera igen! Rabatterna ska bli större och växterna fler. Min engelska ros Charles Austin har flyttat från framsidan till baksidan. Nu ser jag den ifrån soffan och hoppas att den ska trivas bättre med mer luft omkring sig.

Längs staketet planerar jag små, vita rosor. I hörnet vid stuprännan ska en knallröd Flammentanz planteras. En sån fick jag av tidigare nämnd vän, men den råkade följa med grävskopan när den tilltufsade jasminen slutligen grävdes upp.

Ett trädäck har mAnnen lovat att lägga, men det får bli nästa sommar. Nu har jag ju gått och köpt ett kök! Äntligen! Köket är hemmets hjärta och jag tillbringar mycket tid där. Gissa om jag ser framemot att få fint! Mitt kök är drygt trettio år gammalt och senast det gjordes vid är när jag själv amatörmålade det. Det var när jag bar sjukskriven för att hjärnan ”kokte över”. Då fick jag ett absolut behov av att rensa upp, få ”rent” omkring mig. Det blev ljust och helt ok, men någon finish lyckades jag inte med. 😉

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Lusten är tillbaka

  1. Elisabet skriver:

    Härligt Pernilla! Det gör gott i hjärtat att läsa dina rader!

  2. mittilivetochjag skriver:

    Jösses vad ni fixar. Jag förstår att inte allt kan genomföras på en gång.

Kommentera

