Ibland blir det för mycket av det goda…

De senaste helgerna har använts till:

Vinprovning – En släng av bronkit – Barcelona – Byte av kök – Flytthjälp (Malmö-Örebro-Goteborg).

Till helgen är det midsommarfirande. Följande helg 25-årsfest. Helgen därpå semesterbörjan i Salzburg.

Är jag besvärlig om jag säger att jag behöver lite oplanerad tid?

Idag konstaterade jag att jag blir stressad av för många inbokade helger i rad. Reptilhjärnan säger till mig att kravla in under närnsta sten och ligga där och blunda ett tag.

Nejdå, det är inte ett dugg synd om mig, det svämmar bara över i kalendern ibland. Jag är ju en social eremit, som behöver måttliga doser av det livet har att erbjuda.

Ett annat konstaterande är att jag har mer koll på min mat, än vad jag trott. I helgen har vi åkt 120 mil, och förlitat oss på det som erbjuds snabbt och enkelt längs vägen, ingen höjdare. När jag kom hem stoppade jag huvudet i kyl och frys och kunde nöjt servera mig en god potatissallad, Anammafiléer och blomkål. Gott! :-p

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ibland blir det för mycket av det goda…

  1. Elisabet skriver:

    Precis så känner jag det! I helgen är det midsommar – massor med människor ! -, dagen därpå kommer min syster med familj (inga problem, då känner jag mig trygg), onsdag nästa vecka kommer äldsta dottern med familj och exet och hans fru (fotbollsmatch för Emma, ganska lugnt för mig ..), nästkommande lördag är det stort – men enkelt bröllop – för pv:s bror. Massor med dans och musik. Jag har redan ont i magen 🙂

  2. pbloggen skriver:

    Oftast tar det mest emot innan, när vi väl är igång brukar det bli bra, eller hur?

Kommentera

