En bok och en trädgård

För inte alls så längesedan funderade jag på att sälja mitt lilla radhus och flytta in till stan. Det var då jag umgicks frekvent med ett stadsboende kompisgäng.

Idag när klockan precis hade passerat sju, gick jag ut i morgonsolen och planterade ett par blommor, vattnade flera andra, ställde ut ett litet bad till fåglarna och n j ö t. Nattarbetande grannen kom hem, vinkade och log åt min morgonrock – eller kanske bara åt mig.

Det finns ett ordspråk som menar på, att har man bara en trädgård och några böcker, så är man lycklig. Det ligger mycket i det. Jag kopplar av så bra när jag drar ogräs och gräver i min lilla frimärkstomt.

Här stannar jag ett bra tag till.

*P*

Det här inlägget postades i Bästa livet, I det gröna. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till En bok och en trädgård

  1. Sofia skriver:

    Det gör du rätt!

  2. Sofia skriver:

    Det gör du rätt i ska det ju vara! Att få vandra med alla sinnen utvilade i en egen oas, precis som man är, är en fantastisk gåva

  3. Maria skriver:

    Jag är övertygad om att det är så.

Kommentera

