Snart…

Åtta timmars avlönat arbete, ett besök hos frisören och sedan är det dags för semester. 🙂 Tidigt imorgonbitti ringer klockan och vid fyrasnåret hämtar vännerna upp mig och mAnnen för avfärd söderut.

Det jag längtar allra mest efter är våra morgonpromenader. Att vakna på nya platser och gå ut för att möta dagen, är en favoritsysselsättning. Vackra vyer ska insupas, vardagsliv långt borta ska betraktas och en och annan kopp kaffe lär intagas. Underbart!

På väg ner till Kroatien stannar vi till några dagar i Salzburg och på hemvägen ska jag äntligen få vandra i Dolomiterna. Det har varit en liten dröm i flera år, efter det att jag hade ett kundmöte med en kvinna som lyriskt berättade om sina vandringar där.

Storytel har aktiverats, ett par Sommar i P1 har laddats ner, allt för att roa gänget i bilen. Ett par böcker har jag packat. I mitt lilla ressällskap ges utrymme för lugna, tysta stunder. Härligt!

Men som sagt – några timmars arbete ska först avverkas.

*P*

Det här inlägget postades i Bästa livet, Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Snart…

  1. Maria skriver:

    Låter ju helt fantastiskt. Ha det så jätteskönt!

  2. pbloggen skriver:

    Tack, jag ska göra mitt bästa! 😀

  3. irrhönan skriver:

    Ha det underbart! Vi var i Bol på ön Brac förra sommaren – fantastiskt! Njut!!!

Kommentera

