Blandning – njutning

Det är väldigt lätt att vara jag just nu.

Idag har jag landat på ett tyrolerhotell i Cortina, efter att ha avnjutit Kroatien några dagar.

Sitter ensam i sängen, mAnnen ser fotbollsfinalen nere i restaurangen. Mysigt med en egen lite stund, med tid för lite reflektion. Jag njuter av livet, god mat och dito dryck. Italien är gott kaffe, underbara viner och Limoncello. Nu fastar jag inte, utan ser till att äta också. 😉

På vägen hit idag stannade vi till på en vingård, som visade sig vara lite annorlunda. Intet ont anande klev vi in i en liten byggnad, där vi möttes av en kakafoni av röster. Ett myller av italienare drack vin och pratade, alla på en gång. Detta en söndagförmiddag. Härligt! Konstaterade att blickar och gester är ett världsspråk, men funderar vidare över varför jag aldrig lärde mig språk ordentligt, när tillfälle gavs.
Ointresse är väl svaret. Siffror var mitt språk och det var ju det som ledde mig in på min yrkesbana.

Idag vill jag lära mig fler språk, just för att jag fått det intresset. Det måste vara den bästa motivationen.

Dags att glida ner under täcket och kämpa vidare med Steglitsan, boken som jag inte kommer riktigt överens med.

Gonatt!

*P*

Rovinj

Rovinj

Cortina

Cortina

Det här inlägget postades i Bästa livet. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Blandning – njutning

  1. Maria skriver:

    Du ser ut att ha det väldigt bra 🙂

  2. WoW skriver:

    Semester i Italien och Kroatien är ju aldrig fel 😀

  3. Elisabet skriver:

    Ja, den tanken har även slagit mig! Varför läste jag inte italienska, t.ex. ? Eller franska? Fast den skraltiga tyskan är ändå bra …, lite kan man språka med vilsna tyska turister.

  4. pbloggen skriver:

    Ja, Maria, jag har det toppenbra.
    WoW- Semester är sällan fel! 😉
    Elisabet – det är kanske dags för mig att ta tag i den biten i höst?

Kommentera

