Fredag…

En lönefredag i juli ska man kanske sitta på en uteservering, ta en drink och skratta med vänner.
Istället väljer jag att dra mig tillbaka från allt umgänge, filosoferar över livet när jag pillar räkor och dricker isvatten.
När grannen drar på bra musik, för att göra sin dammsugning roligare, börjar jag rensa ogräs. Vi sjunger med i låtarna, var och en på sitt håll.

Nu är det tyst och värmen har gett med sig. Tidigare idag har jag badat och njutit av alldeles underbart vatten vid Mossbystrand. Hämningslöst har jag vräkt mig i vågorna och känt den där magiska friheten som havet ger mig.

Ikväll vill jag inte umgås med någon annan än mig själv. Under mina tre semesterveckor har jag knappt haft någon tid med bara mig och som jag har saknat det.

Jag måste få pausa och smälta intryck, annars fungerar jag inte. F*n vet om jag inte kan bli lite dryg när jag blir alltför fullproppad av olika saker. Eller vad tror du? 😉

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Fredag…

  1. christerhansson skriver:

    Jag kan känna likadant ibland. Blir liksom kontakttrött

  2. pbloggen skriver:

    Precis så! Då är det så gott att dra sig undan och göra ingenting, eller möjligen rensa bort ogräs mellan plattorna på uteplatsen. 🙂

  3. MarveW skriver:

    Så skönt att få vara med sig själv, det är frihet.

  4. Maria skriver:

    All frivillig ensamhet är skön.

  5. pbloggen skriver:

    Ni har så rätt så. Ibland saknar jag ensamheten, skönt att hitta den då.

Kommentera

