Öppet brev till min hjärna

Kära Hjärna,

Jag vill be dig att byta riktning på tankebanan som du just nu är inne på.

Sluta att fokusera på vad jag INTE har gjort den här sommaren och njut av det där som faktiskt blev av.
Nej, jag har inte rört på mig så som jag hade planerat eller trott. Nej, jag har inte spontanumgåtts med så många vänner som jag ville. Nej, kameran och jag har inte fördjupat vår relation. Nej, de där loppisarna jag trodde att jag skulle besöka, de har jag inte varit på. Men du? Det kommer fler somrar och den här är faktiskt inte slut än.

Jag har ju faktiskt fått vandra i Dolomiterna, om än bara en bråkdel av vad jag önskat. Jag har cyklat i ett morgontrött Rovinj och mött dagen tillsammans med mannen som jag älskar. Köket är utbytt, kaklet är valt i tanken och det kommer att bli färdigt alldeles snart.
Jag har fått vara den mormodern jag vill vara, suttit med mitt hjärtegull i soffan och känt honom bli allt tyngre mot mitt bröst. Jag har varit den närvarande modern för båda mina döttrar.

Nu fortsätter vi framåt, du och jag Karusellhjärna. Det här fixar vi tillsammans!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Öppet brev till min hjärna

  1. siggenilsson1 skriver:

    Ja, tack för att du satte ord på mina tankar, även om jag nu inte vandrat i Dolomiterna. Men dom där loppisarna vi skulle besöka .., varför svängde vi aldrig från vägen 🙂

  2. siggenilsson1 skriver:

    Och siggenilsson är ju http://www.cikoriatva.blogspot.se

  3. pbloggen skriver:

    Elisabet – vi gör de där sakerna en annan gång. Vi har oceaner av tid att spendera!

  4. MarveW skriver:

    Så klokt att skriva ner tankarna. Det finns ju så mycket att vara glad för. Och sommaren är inte slut än, det finns massor av möjligheter kvar!

  5. Maria skriver:

    Din hjärna har fått värmeslag, bry dig inte om den!

  6. pbloggen skriver:

    MarveW – det hjälper att få ner tankarna på pränt. Resten av dagen blev riktigt bra. 🙂

  7. pbloggen skriver:

    Maria – ja, den var helknäpp igår. Ikväll håller resten av kroppen på att få värmeslag. Kom regn!

Kommentera

