Luft!

Morgon i mitt lilla hem betyder dörren på vid gavel och idag kan jag andas!
Idag är luften lite svalare och hela jag ler tacksamt. Så här i bekännelsens stund kan jag berätta att jag längtar efter hösten, min årstid.
Min kropp längtar efter doften av mull, Moder jord. Jag längtar efter krispiga morgontimmar där dimslöjorna sakta kysses bort av solen. Skådespelet när naturen målas i mättade färger. Mörkret på kvällarna – massor av levande ljus – regnsmatter mot rutorna. Stillheten – långt borta från sommarens aktivitetshets. Tiden då vi kryper in i våra gömslen och tillåter oss att bara vara.

Vi gillar olika och det här är jag.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Luft!

  1. MarveW skriver:

    Vi är lika. Hösten är min favoritårstid. Jag längtar. Men eftersom vi inte kan påverka väder och årstider, försöker jag göra det bästa av varje period, försöker verkligen hitta det jag kan njuta av.

  2. Eva Swedenmark skriver:

    Efter denna ljuvliga heta sommar var det perfekt med höstkänslor, ut ur lojheten, in i energin. Ny termin, nya planer. Det gillar jag.

  3. Lena B skriver:

    Ja och nu sitter vi här med hösten upp till halsen en hel månad för tidigt….Men ok, jag gillar också höst då…

Kommentera

