Som sagt – vi är olika

I sommar har jag vid ett flertal tillfällen funderat över hur vissa människor orka fara från aktivitet till aktivitet. Det grillas och konsertas och dricks rosé och jag vet inte allt. Va f*n?! Återhämtningen då? När smälter de sina intryck och njuter av ledigheten? De springer ju som skållade troll mellan eventen.

Det kan ju vara så, har jag kommit på, att jag behöver lång tid för att smälta. Mitt lilla jag kanske inte har samma intryckssmältningsfunktion som de där andra har?

Det finns förstås inte rätt och fel här, bara olika sätt att vara. Olika sätt att angripa livet på. Ibland blir jag lite rädd för att vissa par faktiskt räds tvåsamheten, den där som jag njuter av. Jag råkar ju dessutom tycka om självvald ensamhet.

Sånt där tänker jag på ibland.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Som sagt – vi är olika

  1. pysbloggen skriver:

    Tre dagar och kvällar av umgänge, jag gillart men det blev lite mycket. Så jobbar min hjärna för högtryck oxå. Ikväll andas jag bara min egen luft.

  2. pbloggen skriver:

    Visst är de där stunderna underbara, då man får landa och andas…

  3. WoW skriver:

    Jag är som du, en sak i taget i lagom takt!

  4. Lena B skriver:

    hej – har ju glömt läsa din blogg på evigheter!!! Men nu ska jag läsa ikapp 😉
    Alltså med sociala medier så ser det ut som om alla flaxar som tosiga mellan aktiviteterna men det är nog också mycket en bild som många målar upp för att det ska se bra ut. I verkligheten blir det nog lite lugnare egentligen.

Kommentera

