Löfte

Härmed lovar jag att aldrig mer – och jag menar ALDRIG MER – äta edamamebönor! Amen.

Jag trodde ju att jag tålde dem nu, testade några gånger i somras och då funkade ju. Men AJ så ont jag har i magen nu, efter att jag åt en sallad med bönor igår. 😦

Tacka vet jag egen matlåda. Tänk att jag i hela mitt yrkesverksamma liv har gått ut och ätit. Under många år hade jag tillgång till en bra personalrestaurang, numera är jag hänvisad ut på stan. Det senaste året har jag allt oftare tagit med mat som jag själv väljer. Toppenbra! Det har tom gått så långt att jag stod och fixade mat imorse, för att få det jag ville. Gott som tusan blev det med paprika, lök, potatis, Anammabitar och shiracha.

Blev förövrigt lite förvånad när jag beställde mig ”vegetariska sallad” igår, och frågade vad de ersatte köttet med. Mer av det andra – blev svaret. Jahaja, det kunde varit lite mer spännande, tycker jag.

Och nu är det fredag och favoritvinet inhandlat. Låt förfallet komma! 😀

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Löfte

  1. Maria skriver:

    Mer av det andra brukar vara lite mera grönsallad. Jag älskar oxå att ha egen matlåda med!
    Bra insikt 🙂

  2. pbloggen skriver:

    Du lär mig! 😉

  3. MarveW skriver:

    Vi behöver lära våra restauranger att vi behöver bra mat. De tycks behöva hjälp att veta vad kunderna vill ha.

  4. pbloggen skriver:

    Ja, visst är det så, MarveW. Jag ska faktiskt höra med just den här restaurangen.

Kommentera

