Jag städar…

När det kör ihop sig i hjärnan och hjärtat kramas åt lite för hårt, då städar jag. Fenomenet är nog inte alls ovanligt. För många år sedan konstaterade en vän just att ”när det är rörigt i huvudet, så måste det vara ordning på det som finns runtom mig”.
Precis så är det ju.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Jag städar…

  1. MarveW skriver:

    Det här är spännande. Jag har sett fenomenet men aldrig förstått. Din vän har en poäng, det ligger säkert något i det, även om jag inte själv upplever det på samma sätt.

  2. Eva Swedenmark skriver:

    När det är kaos i mitt huvud river jag ut allting ur garderoberna, viker, kastar, färgsorterar. En känsla av frid infinner sig. Sen blir det fort kaos igen.

  3. Corleonia skriver:

    Ja, jisses vad jag städat och röjt, och städar och röjer. Det sorterar min hjärna på något vis.
    Det är nog som din vän säger.

  4. Elisabet skriver:

    Ja, jag gör precis som Eva Swedenmark. Det fungerar.

  5. pysbloggen skriver:

    Allt löser sig och när det gör det är det skönt att ha städat hemma ☺

  6. WoW skriver:

    Städa är bra medicin, till en viss gräns!

Kommentera

