Nu så!

wpid-2014-10-29-20.14.38.png.png

De två första tabletterna är nersvalda, nu kan förändringen komma när som helst!

Jag blev lite sådär dumsnål, när jag upptäckte att Det kända märket kostade 550 kr per förpackning på apoteket. En hisklig massa pengar för något jag aldrig har testat. Därför tog jag ett par dagar på mig, innan jag gick till en hälsokostbutik och upptäckte att det även fanns Ett mindre känt märke av tabletterna. Innehållet är i princip identiskt, det billiga innehåller dessutom något extra vitamin. 399 kr – deal!

Nu gäller det bara att komma ihåg att ta den lilla dosen varje dag, sen får vi se om jag slipper åka ner i LedsenTräsket om ett par månader. Placebo eller faktisk nytta, det kan ju kvitta.

Nu kör vi!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Nu så!

  1. siggenilsson1 skriver:

    Nej, det spelar verkligen ingen roll .., det viktiga är ju om det fungerar, eller ATT det fungerar.
    Lycka till!

  2. Vad är det för typ av tabletter ? blir lite nyfiken

  3. Ama de casa skriver:

    Hoppas dom gör verkan! Låter inte kul med LedsenTräsket…

    Här i Spanien är medicinerna väldigt mycket billigare än i Sverige. Köpte två askar för blodtrycket/hjärtat som räcker en månad. Tillsammans kostade dom 4,90 euro. Får jag det via recept så blir det en kraftig rabatt (och pensionärer får det gratis). Men jag orkar inte gå till vårdcentralen och köa för den lilla slanten som jag skulle ha sparat 🙂

  4. pbloggen skriver:

    Tack Elisabet! 🙂
    Nillan – jag köpte Balans Plus, tabletterna innehåller pollen och vitaminer. En väninna till mig är väldigt nöjd efter några månaders användning. Nu håller vi tummarna!

    Ama – Här hemma är ju blodtrycksmedicin receptbelagd, så det löser sig av sig själv. 😉
    LedsenTräsket har drabbat mig några gånger nu och jag som är en glad och sprattlig filur känner inte riktigt igen mig själv. När det hander har jag Inga marginaler, utan det mesta blir grålurvigt och dumt.

  5. Då hoppas vi tabletterna hjälper dig också

  6. Ama de casa skriver:

    sv: Har inte provat med ättika, om inte den koncentrerade citronsaften som jag har köpt nu funkar så får väl det bli nästa steg. Tack för tipset 🙂

    Här kan man köpa så gott som all medicin utan recept (även om det står på dom att dom är receptbelagda). Fast jag antar att gränsen går vid narkotiska preparat… 😉

  7. Corleonia skriver:

    Klart man ska testa allt som kan ge bättring, ledsen är inte kul att bli. Ska bli intressant att se hur det känns med de små pillren. 🙂

  8. Ama de casa skriver:

    sv: Jag kanske ska erkänna att jag inte kom på pallen där i tipsrundan. Måste ha varit fel i facit… 😉

  9. pbloggen skriver:

    Ama – helt klart är det så! 😀

Kommentera

