Sånt jag inte gillar

Nu när köket har invigts och ordningen blivit återställd i mitt lilla hem, då kommer ett nytt projekt: badrummet.

Hantverkare har kontaktats, de har kommit hit och tittat. En av dem skickade en offert som fick mAnnen att se rött. Bort med det alternativet. En annan återkom inte trots påminnelser, bort med honom också. Kakel, värmegolv, nedsänkt tak med inbyggda spotar… Jag såg pengarna försvinna i ett svart hål och var på väg att säga Stopp! Men så kom alternativet med väggmatta, kostnaden kändes plötsligt hanterbar. Jag vill ju bara ha ett fräscht och lättstädat badrum, italiensk marmor och blingbling är inte aktuellt här.

Den här veckan går startskottet, därför tog jag en sväng till Byggvaruhuset efter jobbet. Kära vänner – jag kan nu blotta mig och erkänna: jag klarar inte av såna ställen. Blodtrycket skjuter i höjden och min blick söker efter utgången, innan jag hunnit fram till det jag egentligen kommit för att se.

För en hel hög år sedan, då jag var sjukskriven ett tag eftersom min hjärna kokt över, fick jag nästan panik inne på ett byggvaruhus. Under samma period var ju faktiskt en runda på COOP en utmaning. Nåväl, idag kan jag kontrollera känslan, men utsätter mig inte för den i onödan. Därför skickade jag ett sms till mAnnen och bad honom om hjälp senare i veckan. Det är skönt att våga kapitulera och erkänna, inte minst för mig själv, att även jag har gränser.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Sånt jag inte gillar

  1. Maria skriver:

    Du har blivit vuxen!

  2. pbloggen skriver:

    Ja, jösses! Jag viker tom plastkassar till små trianglar numera. 😀

  3. pysbloggen skriver:

    Byggvaruhus, Biltema, Jula, burr.

  4. pbloggen skriver:

    Jag är kanske ganska normal när allt kommer omkring?

  5. WoW skriver:

    Om det är det normala så är jag helt onormal 😉
    Jag gillar all shopping, från balklänningar till O-ringar även om det är väldigt svårt att få rätt mått på just dem.
    Tur att vi är olika och att vi kan hjälpas åt 😀

  6. pbloggen skriver:

    Toppen! Då kan jag tillkalla dig om det kör ihop sig. Jag är ju ingen shoppare överhuvudtaget.

  7. pbloggen skriver:

    Nja, det är kanske tveksamt?

  8. Ama de casa skriver:

    Anders är ett stort fan av byggvaruhus. Han kan stå i timmar och titta på små kontakter, sladdar och små skruvmejslar. Nåja, lite överdrivet kanske, men så känns det trots allt. Fast ibland kan jag göra fynd där också. Som diskställ och hysteriska julblink. Det senare gör att Anders kan få en viss ångest att uppsöka byggvaruhus i jultider. 😀

    Såg ditt svar här ovanför. Det där beroendet du drabbats av är alltså att vika plastpåsar? Haha!

  9. pbloggen skriver:

    Maria – toleransnivån var ovanligt låg eftersom jag var tvungen att bestämma mig för toastol, vask, badkar och eventuella skåp. Då behöver jag hjälp med tänket. Men ok, jag uppsöker aldrig ett byggvaruhus för att gå runt och mysa i. Då får det bli en plantskola, annars är ju rättså värdelös på att shoppa.

  10. pbloggen skriver:

    Ama – Ja! Du får testa att vika påsar, du också.
    Förstår att mannen din kan dra sig för att gå med dig i byggvaruhus belamrade med ”Den-måste-jag-ha-till-jul-grejor”. 😉

  11. Ko skriver:

    Åhå! Du ligger ett steg före oss. Vi svettas över offerter och jag försöker just påminna mig att alternativet inte är ett alternativ. All lycka till på vägen till dig

Kommentera

