*P* flyttar in

Sista frukosten i min soffa, ikväll flyttar jag hemifrån.

Under badrumsrenoveringen kommer jag att bo hos mAnnen, det är ju praktiskt att ha den möjligheten.

Jag sitter i soffan, med filt om axlarna och konstaterar att jag är väldig hemmakär. Under alla mina år som ensamseglare, har mitt hem varit den naturliga platsen när jag träffat män. På något sätt har det bara blivit så att det är här vi har huserat. Kanske beror det på att här är väldigt mysigt? Eller så handlar det om att det är här jag är trygg? Eller så… är jag den som helt enkelt ”styr”? Det där sista lät ju inte så trevligt… :-/

Var tycker du bäst om att vara?

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till *P* flyttar in

  1. Elisabet skriver:

    Nu …, efter drygt fyra år här, känner jag mig ganska hemma, men kan fortfarande sakna tryggheten i min lilla pytte-etta i Ystad. Den där känslan att det var mitt bo. Min trygghet. Hur trygg den nu var 🙂

  2. Maria skriver:

    Där sällskapet intresserar mig oavsett var

  3. Ama de casa skriver:

    Jag tycker om att vara på resande fot 🙂

  4. pbloggen skriver:

    Elisabet – jag förstår precis hur du menar. Första ”egna” boet är något speciellt. Jag bodde ju aldrig ensam som ung, först efter skilsmässan fick jag stå helt på egna fötter.

    Maria – jag har också väldigt lätt för att trivas hos människor som jag tycker om. Tänker mer på var jag hamnar i vardagen och det är hemma hos mig. Det finns gånger då jag önskat att jag inte hade så lätt för att ”öppna upp och bjuda in”.

    Ama – det kan jag tänka mig! 😉

  5. Ylva Åkerstrom skriver:

    Hemma hos sig själv!! Hellre särbo än sambo 🙂

  6. Corleonia skriver:

    Jag letar hemkänslan nu. Det tar en stund så kommer jag nog landa fint. 🙂

  7. pysbloggen skriver:

    Jag gillar mitt kök. Jag gillar de flesta kök. Jag är en kökshängare. Min säng är supermysig. Mitt soffhörn.

  8. Jag är glad att jag känner mig väldigt hemma även hos min särbo, och viseversa, annars skulle det nog bli knepigt. Vi är nog faktiskt oftare hos mig, men det kanske beror på att kommunikationen funkar bäst åt det hållet 🙂

Kommentera

