Helgnöje

Om man inte har något bättre för sig en lördag, kan man ju alltid åka en sväng till ”tippen”. Väl där tömmer man en till bredden fylld skåpbil och kör hem igen. 🙂

Många säckar med gamla gipsskivor blev det när mAnnen rev ut mitt badrum. Ett jättenystan av rör, en vask och några reglar åkte också ner i containern. Mitt badrum är nu ett minne blott. Jag fick faktiskt en smärre chock när jag fick se det imorse. Men oj så fint det kommer att bli!

Idag har vi fortsatt med att dra upp mattan (idiotjobb),sätta nya reglar och gjuta runt den nya golvbrunnen. Imorgon ska gipsskivor upp och i veckan kommer fler hantverkare och färdigställer det hela. Om jag längtar? Japp!

wpid-2014-11-15-18.35.44.png.pngNu sitter jag och mAnnen i varsin ände av soffan, dricker rött vin och pustar ut. Jag har det bra!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Helgnöje

  1. WoW skriver:

    Jag trodde du bodde i lägenhet… trodde jag fel?

  2. pbloggen skriver:

    Jadu, jag har ett litet radhus, bostadsrätt. Kallar det alltid för ”mitt hus”. 😉

    • WoW skriver:

      Haha, jag kunde gett vad som helst på att du bodde typ tre trappor upp i ett hyreshus utan hiss 😉

      Det är konstigt för jag får aldrig meddelande om dina kommentarer, eller svar från dig på mina kommentarer… bara om du gillar något… det har varit så ett tag och nu hände det igen 😦

      WP är fullt av mysterier

  3. pbloggen skriver:

    Haha! Nej, mig hittar du oftast och helst på marken. Fast just nu på andra våningen i ett hyreshus. Utan hiss!
    Konstigt det där med WP. Dumt!

    • WoW skriver:

      Verkligen, denna kom inte heller upp.
      Som tur är brukar jag gå in på funktionen kommentarer jag skrivit och då ser jag ju att du svarat!

  4. Corleonia skriver:

    Oj ja vilket jobb som gjorts och som kommer göras. 🙂 Vad ska det bli för färger och hur såg det ut förut?

  5. Maria skriver:

    Jag får inte heller meddelande om dina kommentarer!
    Intressant att se ett fd badrum. Jag tänker aldrig på att badrum ser ut som vanliga rum under allt badrumsmaterial 😉

  6. pbloggen skriver:

    Corleonia – ja, det här blir på riktigt. Tidigare har jag ”fuskat” lite och bara målat om och lagt in en extramatta. Nu kommer det är bli en ljusgrå väggmatta med pyttelite mönster och ett mörkgrått golv. Lite olikt mig, eftersom jag gärna väljer mycket färg. Men det får jag ha på handdukar och små mattor istället. 🙂

  7. pbloggen skriver:

    Maria – är jag lite sådär hemlig alltså? Blyg och försynt? Tur att ni tittar till mig då. 😉
    Jag gjorde samma reflektion, ett badrum kunde lika gärna gjorts om till ett vanligt rum. Kul att se det så ”från början”.

  8. Ama de casa skriver:

    Haha! Du har verkligen ett äkta utedass just nu 🙂 Ska bli spännande att se hur resultatet blir.

    Vi hade också som helgnöje att åka till Hagbytippen. Undrar just hur många besök vi gjorde där… Vi tog till och med gäster dit ibland. Dom tyckte dock att Stockholms innerstad var mer intressant 😀

  9. kul att få nytt, även om det är lite bök under vägen….

Kommentera

