Nu är det min tur

De senaste veckorna har nästan alla i min omgivning varit sjuka. Hosta, halsont, snuva, feber…

Jag har lyckats hålla bacillerna ifrån mig länge, men i onsdags gick det inte längre. Mina luftrör är det första som tar stryk och igår försvann rösten. Grattis särbo! 😉

Just igår hade jag och Yngsta en vinprovning inbokad sedan länge. Det var döttrarnas 50-årspresent till mig. Inte kunde jag missa den, så med all vilja jag kunde uppbringa fixade jag till mig och åkte in till stan. Där väntade mitt vackra barn på sin mor och tillsammans gick vi till Satori, där jag åt en god sallad och dottern drack varm choklad.

wpid-2014-12-05_17.19.05.jpg

Innan vinprovningen gick vi en runda i Västra hamnen, det var riktigt vackert där med alla juleljus. Själva provningen var kanonbra, på en nivå så att jag hängde med och kunde komma med många egna kommentarer. Att jag lät som en bombad kråka fick övriga ha överseende med. 😉

Väl hemma igen slocknade jag – helt ovaggad – i soffan bredvid mAnnen.

Idag har jag legat i soffan, läst bloggar, bläddrat i vackra tidningar och slumrat till och från. Kvällens Syskonträff, med mAnnens bröder och deras respektive, hoppar jag över. En slurk jordärtskockssoppa med räkor har jag fått. Idag var det vår tur att göra förrätten.

Dags att skjutsa min oäkta hälft till stan, sedan väntar en mysig ensamkväll. Härligt!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Nu är det min tur

  1. MarveW skriver:

    Så trist att bli sjuk till helgen. Krya på dig!

  2. pysbloggen skriver:

    Nu gick det över😉

  3. pbloggen skriver:

    Marve – jo, förvisso men jag är så sällan sjuk att det känns ok. Tack för kyahälsningen!

  4. pbloggen skriver:

    Pysis – det går på rätt håll! Skönt att vara ensam ikväll, när jag ändå måste vara tyst. 😉

  5. WoW skriver:

    Uschia då!

  6. Elisabet skriver:

    Ja, jag säger som övriga: krya på dig! Efter en vecka utan röst håller nu pv på att känna sig lite piggare. Äntligen! Idag är första dagen som han inte sovit mest hela tiden.

  7. pbloggen skriver:

    Ja, WoW, lite så. 😉

  8. pbloggen skriver:

    Elisabet – tack! Tur att pv har en egen sköterska. 🙂
    Jag dricker ingefärste med citron och honung, visst gör pv det oxå? Fick det i Varberg, dock utan honung.

  9. Mies liv skriver:

    Krya på sig! Under tiden håller jag dig sällskap i förkylingslandet.

  10. pbloggen skriver:

    Tack, Mie! Kan du inte smitta av dig lite av din Netflixlust? Det skulle vara så mysigt att fastna i en bra film/serie, men jag slocknar för lätt.

  11. Corleonia skriver:

    Vad roligt med vinprovning 🙂
    Och som alla säger, krya på dig!

  12. Låter som du har det jättebra, förkylningen till trots. 🙂

    Gillar också vinprovningar på lagom nivå…

    Krya på dig! 🙂

  13. Låter som en trevlig kväll med dotra, krya på dig !

Kommentera

