Hemma är en sak och på jobbet en annan.

Jag tyckte att det kändes nästan som vanligt imorse. Rösten var möjligen lite skrovlig, men eftersom jag bara sa två meningar till mAnnen innan han gick, så tänkte jag inte mer på det.

Väl på jobbet undrade kollegan vem det var som hade den där intressanta rösten. Jahaja, jag låter alltså annorlunda. Sedan kom chefen, la huvudet på sned och sa att ”riktigt kry är du ju inte, det syns i dina ögon”. Ujuj, här skulle jag ha kunnat bli ynklig, men eftersom en kund var inbokad, högg jag mina papper och min penna och satte mig ner i mötesrummet.

Förvisso förklarade jag för kunden att jag legat sjuk och kanske var lite, lite trögstartad, men tjohej vilken rivstart det blev ändå. Pensioner och försäkringar och fonder och lån och husvärderingar, till slut tyckte jag att allt flöt ihop. Konstigt – det kändes ju så normalt och bra i soffan ett par timmar tidigare.

Det är ju ungefär som när vi någongång skålat i lite bubbel här, för att sedan gå ut och festa ihop. I fikarummet med glada kollegor och champagneskum känns allt toppen, men när man upptäcker att telefonen inte är omkopplad och man plötsligt har en kund i luren – DÅ känns bubblorna i huvudet.

Var sak på sin plats!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Hemma är en sak och på jobbet en annan.

  1. Minns en gång för många många år sedan, vi skulle på nån fest med jobbet, och tog oss nått glas i personalrummet, skulle sen bara logga ur mailen, och fick för mig att läsa ett, fasen, jag kände ingen direkt berusning, men när jag skulle tänka jobb, då märktes det…. 🙂 Det finns således en anledning till att vi nästan har 0 % gräns på bilkörning, för man kanske inte tycker man är nått berusad…

  2. Maria skriver:

    Ibland är det roligare när sakerna faller ur plats 🙂

  3. pbloggen skriver:

    Nillan – bra med nolltolerans i trafiken, hur skicklig förare man än tror sig vara efter ett par glas. 🙂
    Det borde nog finnas nollgräns på en del andra saker också. 😉

  4. pbloggen skriver:

    Maria – haha! Förvisso… 😆

  5. Corleonia skriver:

    Jobbigt men ibland blir man ändå överraskad för man har vissa klartänk i röran 🙂

  6. pysbloggen skriver:

    På vårt jobb är nästan halva styrka borta, två är tillbaka med lite annorlunda röster. Jag hoppas på att behålla min, och att du får tillbaka din snart.

  7. pbloggen skriver:

    Corleonia – visst har man! Tackolov för det. 😉

  8. pbloggen skriver:

    Pysis – då bestämmer vi det, helt enkelt!

Kommentera

