Att ta emot rekylen

Rekyler kan göra förbannat ont och ge blåmärken i hela färgskalan. Det är sånt jag vet som ”gammal skytt”.

Igår var det lite ”Dagen efter” för mig. En TaHandOmMig-dag. Mer (självvald) ensamhet till att börja med.  Som så ofta sökte jag mig till havet. Väl påpälsad gick jag en liten promenad, såg lyckliga hundar busa runt med varandra, saknade min prickiga vän, men landade i vetskapen om att jag kommer att skaffa hund igen. Därefter var det dags för Juldoppet. Åh, vad jag älskar vinterbad! Jag satte mig först i den vedeldade bastun, men kakafonin av röster fick mig att välja den tysta bastun efter första doppet. Min vana trogen simmade jag ut en liten, liten sväng i det kalla vattnet. När jag tittade upp mot trappan, stod en häpen kvinna där. Mina simtag hade imponerat. Haha! Minns mitt första vinterbad, då jag gjorde likadant, varpå väninnan utbrast ”Vad är det för säl jag har fått med mig?! Man brukar inte simma, bara doppa sig!”

wpid-2014-12-28-09.39.37.jpg.jpeg

Ljuvligt var det att stå med handduken virad om kroppen, titta på svanar som guppade nedanför bryggan och känna hur kroppen verkligen levde. Till dig som inte har provat kan jag bara säga: gör det! 🙂

wpid-2014-12-28-09.38.37.jpg.jpeg

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Att ta emot rekylen

  1. Elisabet skriver:

    Åååå, så jag hade velat göra dig sällskap! Vi doppade oss lagom till vintersolståndet, men där fanns ingen bastu och då simmar man INTE 🙂

  2. Corleonia skriver:

    Låter härligt med vinterbad! Ha en fin söndag!

  3. pbloggen skriver:

    Elisabet – ja, så härligt det hade varit! Jag får väl komma upp till Landet Halland och bada nångång. 😉 Förstår att man inte simmar utan bastu. Brr!

  4. pbloggen skriver:

    Corleonia – det ÄR verkligen fantastiskt skönt! Hoppas att du också får en fin dag!

  5. Chili skriver:

    Ser och låter fantastiskt

  6. WoW skriver:

    Tack, men nej tack!
    Det räcker så gott med de ”iskalla” (23 grader påstår de) baden i simhallen vi vattengympan 😉

  7. pysbloggen skriver:

    Men vi har bara is här! Måste hacka upp en vak, kanske? Fast jag tror jag avstår☺

  8. Wow, du är fantastisk ! 🙂

    Skulle aldrig självmant bada i kallt vatten men är imponerad av dem som vågar OCH som kan njuta av det. 🙂

  9. Tomtan skriver:

    Nästa gång jag kommer till Malmö ska jag åxå simma!!!!

Kommentera

