Plockelördag

Fyra lediga dagar ligger framför mig. Dejligt!

Småplock står på listan som endast finns i huvudet. Några saker saknas i kylskåpet, däribland paprikor och blomkål. Sedan är det något mer som ska köpas hem, just nu har jag glömt vad.

Dammsugaren ska får snurra ett varv här hemma, men jag väntar tills mAnnen har bakat klart.

I eftermiddag ska jag hälsa på en vän vars liv varit turbulent de senaste veckorna. Vi träffas väldigt sällan, men nu känner jag att det är viktigt att titta till henne en stund.

Sedan flickor, ska jag lägga mig i soffan och bekanta mig med Ester Nilsson! 😀

wpid-2015-01-03-11.01.39.jpg.jpeg

Sämre kan man ju ha det en lördag!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Plockelördag

  1. Ylva Åkerstrom skriver:

    Du kommer vara ännu mer tacksam när du läser om esters liv! 🙂

  2. pbloggen skriver:

    Jag kan nästan tänka mig det! 😉

  3. Maria skriver:

    Jag är avundsjuk på dig som inte hittat ester förrän nu

  4. Mies liv skriver:

    Jag håller precis på att bekanta mig med Ester. Men ibland får hon mig att känna mig korkad och jag får läsa om, förstå orden och läsa igen. Ibland gör det till och med ont i själen att läsa om Ester. Mest på grund av hög självkännedom.
    God läsning.

  5. Ama de casa skriver:

    Soffhörnet är himla bra, faktiskt 🙂

Kommentera

