Hoppet och Värddjuret…

Men Ester, för f*n! vill jag skrika gång på gång.

wpid-2015-01-05-10.18.01.jpg.jpeg

Så känner jag igen mig, små strimmor av hopp som fick mig att leva upp en stund. Torra smulor som knastrade när jag knaprade dem i mig.

Igenkänning, sa Bull.

Förmiddagspromenad med massor av frisk luft, säger *P*.

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Hoppet och Värddjuret…

  1. Torra smulor kan också ge hopp…

    …men en härlig promenad och frisk luft kan nog vara lika bra.

    • pbloggen skriver:

      Precis så är det ju, men frågan är om man ska nöja sig med det och tro att smulorna leder fram till ett bord uppdukat med gräddtårtor och wienerbröd.
      Jag vet svaret i mitt liv.

  2. WoW skriver:

    De sände en intervju med författaren igår. Såg bara de sista minutrarna.
    Författaren lovade att det till slut skulle ordna sig för Ester.
    (Jag har inte läst boken.)

  3. pbloggen skriver:

    Jag måste såklart läsa uppföljaren. Om inget annat så får den mig att vilja ut i naturen. 😉

  4. Maria skriver:

    Hoppet är grymt för det binder och snärjer. ja.

  5. Maria skriver:

    Smular är skittrist. Här vill vi ha hela kakan eller så kör vi LCHF 😉

  6. Chili skriver:

    Har just börjat med boken, vet inte om jag orkar till slutet.. För mycket igänkänning?

  7. Corleonia skriver:

    Tänk om det bara blev bra allt. Hur är det med igenkänningsfasen? Får man tips om göra om, göra rätt, göra annat?
    Får läsa boken jag med! Man vill ju inte vara den som är utanför 😉

  8. Jag känner inte igen boken, men friskt luft känner jag igen, ska ut på en promenad i snölandskapet 🙂

Kommentera

