Att stava rätt

Måndagkväll, nersjunken i soffan med en kopp kaffe i händerna. Ute i mörkret smattrat regnet och vinden viner runt knuten. En mysig innesittarkväll helt enkelt. Då säger mAnnen: jahapp, ska vi ut och gå nu?

Eeeh..?

Det var bara till att hälla ner sig i överdragsbyxorna och kränga på regnjackan, till min lycka hittade jag en reflexdito som blev kronan på verket. Ingen kvällsrunda utan att synas. Usch, jag blir alltmer petig med olika saker. Kan det vara åldern?

Bungypumpstavarna på plats och ut i mörkret. Det här var tredje gången jag använde stavarna och det gick riktigt bra. Första gången tramsade jag bort, gick passgång och bar mig åt. Men idag fungerade det. Ett utmärkt sätt att få igång pulsen på.

Belöningen blev en varm dusch med julklappsscrub som gjorde huden silkeslen.

Det var ingen dum idé alls, det där med promenad.

”Den bästa träningen är den som blir av.”

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Att stava rätt

  1. WoW skriver:

    Oj kan du dricka kaffe så sent på kvällen?
    Skönt när någon annan drar lite i latmasken 😀

  2. pbloggen skriver:

    Oh yes! I min ungdom, när jag hade svårt att somna, kunde jag dricka en stor balja med kaffe å mjölk. Sen slocknade jag. 🙂

  3. Duktigt av dig att stava. 😉

  4. MarveW skriver:

    Skulle nog behöva någon så drar iväg mig på det sättet. Tycker promenader är trist just nu, föredrar att träna inomhus.

  5. pbloggen skriver:

    Skuggan – det är det närmsta skidåkning jag kommer. 🙂

  6. pbloggen skriver:

    Marve – det går ju i vågor det där. Jag har gjort absolut ingenting ett bra tag. Dumt!

  7. Maria skriver:

    Passgång hahahahahaha Kamelen *P*

  8. Det kan bära emot att gå ut såna gånger, men såå skönt efteråt 🙂

  9. Tomtan skriver:

    Så sant!!! Har stavar men det är länge sedan de fick följa mig ut. Hade lite problem med ryggen och då blev jag avrådd.

  10. Ama de casa skriver:

    Jag använder bara stavar när jag åker ”slalom” (läs: kasar omkring i backarna). Och då är jag väldigt noga med att välja såna stavar som faktiskt når ner till snön… 😉

Kommentera

