*vips*

Femdagarsveckan är snart avbetad. Tänk att det som kändes som en evighet i måndags, strax är slut.

Äldsta är sjuk, så den ömma modern hjälper henne med sonen om mornarna. Jag ska bara svepa den sista kaffeslurken, sedan bär det av till stan. Oj, vad jag är tacksam för att jag slipper morgonrusningen i trafiken i min vanliga vardag. Grymt stressande ju. Själv arbetar jag i en mindre stad, vilket innebär att jag möter långa, långa ljusormar av pendlande bilar på motorvägen. Det har sina fördelar att köra mot strömmen.

Lunch då? Visst är ni nyfikna? 😉 Idag blir det butternutsquash, potatis, lök, paprika och kanske nåt mer, som gosat i ugnen en god stund. Till det får jag cashewkräm med soltorkad tomat och vitlök – löjligt god! Jag var tvungen att provsmaka nu när jag packade lådan. :-p

Fredag!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till *vips*

  1. Maria skriver:

    Har du testat att använda cashewkrämen till något sött? Smaksatt med citron och vanilj 🙂

  2. Maria skriver:

    Och lite agavesirap!

  3. Corleonia skriver:

    Nyfiken, cashewkräm? Får googla och leta upp, ni har så mkt kul mat 🙂 Låter jättegott din lunchlåda 🙂
    veckan har gått fort. Hoppas det kryas på sig i familjen.

  4. pbloggen skriver:

    Nej, Maria – det måste jag såklart göra! 😛

  5. pbloggen skriver:

    Corleonia – busenkelt: lägg nötter i blöt över natten, häll av vattnet och mixa med tex soltorkade tomater, späd med mandelmjölk. Du kan variera i oändlighet.

  6. Ama de casa skriver:

    Ja, jösses vad skönt det är att slippa rusningstrafiken i Stockholm nu! Igår när vi kom hem med bussen hamnade vi i en ”trafikstockning”. Säkert 7 bilar i en kö. Mer lagom, liksom…
    🙂
    Ha en finfin helg!

  7. pbloggen skriver:

    Ama – en sån kö kan man ju stå ut med! Själv bor jag i Malmö och skulle få absolut fnatt i Stockholmstrafiken.
    Ha det så gott du med!

  8. Tomtan skriver:

    Trevlig helg!

  9. Alltid trevligt när man låter goda saker få gosa ihop en stund i ugnen… 🙂

    ha en skön söndag!
    Kram

Kommentera

