M som i måndag…

… och mammografi. Så inleds veckan.

Det känns bra att jag kallas till kontroll med jämna mellanrum. Just nu tänker jag mycket på vännen som går och väntar på provsvar efter sin undersökning. Hon är hos mig i tanken varje dag. ❤

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till M som i måndag…

  1. Måste vara skönt att det finns sådan koll, även om det är jobbigt att vänta på svaren.

    För mig är det också en ”M-dag”… M som i Måsten…

    Ha det gott!

  2. Corleonia skriver:

    Kontroller är bra.
    Hoppas det blir bra med vännen som väntar besked.
    Måndag, ja. Får bli en kopp kaffe här och nu.

  3. pysbloggen skriver:

    Jaa, vi är lyckligt lottade, som får göra såna här kontroller.

  4. WoW skriver:

    En av mina vänner har ju fått diagnosen, hon väntar på åtgärd, imorgon faktiskt 😦

  5. Tomtan skriver:

    Tar min omgång å onsdag……

  6. MarveW skriver:

    Jag går nästan aldrig till doktorn och jag går inte på regelbundna kontroller med ett undantag. Lovade en kvinna att gå på mammografi. Kvinnan finns inte längre med oss och jag känner att jag måste hålla mitt löfte till henne. Hon fick i alla fall några extra år tack vare tidig undersökning, även om jag önskar att hon fått betydligt fler år.

  7. Ama de casa skriver:

    Jag har alldeles nyligen kontrollerat mig. Det är superbra att dom kontrollerna finns!

  8. pbloggen skriver:

    Skuggan – jag brukar kunna ”glömma bort” att jag väntar på svar. 🙂

  9. pbloggen skriver:

    Corleonia – tisdag nu, mer bovete idag? 😉

  10. pbloggen skriver:

    Pys – jag det känns faktiskt tryggt.

  11. pbloggen skriver:

    WoW – usch, förbannade sjukdom! Jag hoppas att det är en ”snäll” variant din vännina har fått. :-/

  12. pbloggen skriver:

    Tomtan – skönt att få det gjort! Lycka till!

  13. pbloggen skriver:

    MarveW – det later som ett klokt beslut! Har man en gang haft det nära sig, så blir man nogrannare själv.

  14. pbloggen skriver:

    Ama – har ni alltså samma system i Spanien?

Kommentera

