Femtioett

Igårkväll log mAnnen och undrade om det var en åldersgrej, när han såg det dukade bordet.

– Japp, erfarenhet kallar jag det, svarade jag. Det är skönt att slippa härja runt imorgon minuten innan det är dags att välkomna ”gästerna”. Lite klokare har jag blivit med åren, det är ju väl att det inte bara är rynkorna som blir fler.

wpid-2015-01-21-07.09.49.jpg.jpeg

Morgonen har bjudit på frukost på sängen (som dock avnjöts i soffan – bättre så) och sång med hittepåtext. Härligt!

Ikväll kommer mina föräldrar och Äldsta tillsammans med vår lille prins. Då dubbelfirar jag och dottern, i år är siffran 77. Tänk så fort ett år har gått och tänk så mycket som har hänt på dessa 365 dagar.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Femtioett

  1. Maria skriver:

    Grattis! Ha en världsbästa dag 🙂

  2. pysbloggen skriver:

    Grattis, ha härligt!

  3. Corleonia skriver:

    Grattis, önskar dig en härlig födelsedag! 🙂

  4. Eva Swedenmark skriver:

    Grattis, bra start på dagen! Själv måste jag ha choklad med vispgrädde på sängen just den dagen. Helst omgiven i sängen av barnen och barnbarnen också 🙂

  5. Elisabet skriver:

    Ja, jag säger grattis här också, till fina Pernilla!

  6. Grattis på eran 77 årsdag då 🙂

  7. Stort Grattis ! 🙂

    Gillar inte heller frukost i sängen. Bekvämare att sitta upp… 🙂
    Kram

Kommentera

