Det är som det är och det får duga

Födelsedagen blev bra. På jobbet kom min första chef in och hälsade på. Han råkade vara i stan och vet att jag arbetar där numera. Tänk att det är 30 år sedan vi först träffades! Inte visste han att jag fyllde år förstås, men det bubblade ur mig när jag kramade om honom. Vi pratade en stund, sedan gick han vidare. Några minuter senare hörde jag honom ropa ”Pernilla!” och där stod han med en bukett rosor. ”Jag kunde ju inte låta bli…” Nåt intryck har jag lyckats göra. 😉

wpid-2015-01-24-13.18.41.jpg.jpeg

Smörrebröd och dansk öl stod på kvällens meny. Föräldrarna och Äldsta mumsade förnöjt, liksom min lille prins. All mat är god, just nu. Yngsta jobbade, så vi hade bestämt att träffas under helgen. Döm om min förvåning när hon plötsligt kom ändå, hon hade lyckats få en kollega att hoppa in några timmar. Sånt värmer ett mammahjärta!

Bästa presenten blev ett brev från Unilab. Mammografin var u.a. 😀

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Det är som det är och det får duga

  1. Maria skriver:

    Vilken bästa dag!

  2. pysbloggen skriver:

    Härligheternas dag!

  3. Corleonia skriver:

    En bra dag 🙂

  4. WoW skriver:

    Grattis 😀

Kommentera

