Tyst lördag

Vi har ordnat och donat här hemma ett tag nu, jag och mAnnen. Efter kök och badrum kom ”Tredje rummet” aka ”Tösernas rum”. Där inne är nu bättre ordning än på ett bra tag. Det är tom så att jag gick in där imorse, tittade och undrade ”Jahaja, vad ska jag NU göra då?” Att ha rörigt runt omkring mig suger energi. Nu kanske jag kan komma loss med sånt jag verkligen VILL pyssla med, foton tex.

I förmiddags åkte vi till skogen och gick en runda, jag älskar det. Min hjärna behöver det, för att inte tala om kroppen. Nu är kinderna lite behagligt varma efter snålblåsten och jag tror att jag ska läsa en stund, sedan blir det bubbelbad. Kvällen bjuder på samkväm med mAnnens familj, vi ska hjälpas åt att trolla fram en härlig meny. Det ser jag framemot. 🙂

Den enda slöjan över sinnet just nu är min mor och hennes förmåga att säga saker som letar sig in i mitt innersta. Som terapeuten sa till mig en gång: Du kan inte förändra henne, bara ditt sätt att förhålla dig till henne.

Ja, så är det ju. Men en liten hint om att jag tycker att hon är förbannat ytlig, när hon bara kommenterar mina döttrars yttre och inte deras egenskaper, det ska hon få. Att den ena är ”sååå snygg” och att den andra ” också ser trevlig ut – nu” är helt jäkla ointressant.

Såja, nu fick jag det också ur mig! 😉

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Tyst lördag

  1. Maria skriver:

    Man väljer inte sina mammor och som vuxen kan man skita i vad dom säger

  2. pysbloggen skriver:

    Klok terapeut, det är ju då överlag, du kan bara ändra dig själv, inte andra.

  3. Corleonia skriver:

    Det är så svårt bara – även om man vet att man inte ska bry sig så gör orden ont.

  4. Tomtan skriver:

    Mammor kan krypa innanför skinnet på en. De vet verkligen vilken knapp man ska trycka på….. Undrar om jag är lika mot mina söner????

  5. MarveW skriver:

    Hoppas att lördagen blev bra, började ju bra. Familjerelationer är inte lätt men du tycks ha en klok terapeut.

Kommentera

