Rätt väg

Träningsbagen har stått redo i bilen de senaste veckorna, men vad hjälper det när jag envisas med att hitta på undanflykter? Visst är det lockande att köra hem efter jobbet och pyssla runt, laga mat, läsa bok och umgås med mAnnen. Men idag HADE jag bestämt mig; yoga skulle det bli. Gissa om jag fick hålla hårt i ratten för att inte ta min vanliga avfart, utan fortsätta en knapp kilometer till rätt avfart.

Yogapasset gjorde mig irriterad. Det var ju fanken så stel jag har blivit! Är något annat att förvänta sig?! Jag har ju smitit för all form av träning alldeles för länge. Det började med onda knän, sen var det väl vanlig, ohederlig lathet. Inte försvann det onda, det ”smittade” däremot av sig till axlar och bäcken. Nu ska jag köra efter min egen teori och ta det successivt, hoppas att kroppen smörjs upp och slutar göra ont. Jag vill inte känna mig begränsad i vardagen. Så är det bara.

wpid-2015-01-27-22.09.49.jpg.jpeg

Under avslappningen på yogan försvann jag, som så ofta, ut i ett läge mellan dröm och verklighet. Jag hörde musiken i salen, men samtidigt också bloggande Marias röst, när hon svor som en borstbindare. ”tror du bilfan startar va?! Icke då! STENDÖD är den!” Bilen Maria syftade på var en gammal VW-buss, snygg omlackerad i blått och vitt. I bilen fanns hela hennes packning och det var dags att köra till flygplatsen.

Där någonstans hämtade yogaläraren upp mig till verkligheten igen. Jag undrar hur det gick för dig, Maria. 😉

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Rätt väg

  1. Maria skriver:

    Tog taxi, ingen idé med ett gammalt jävla bilskrälle!
    Skulle jag vara en sån som svär? Va, va, va????

  2. Corleonia skriver:

    Tänk, jag har aldrig provat yoga, men det finns ett intresse för det. Ska du gå en eller flera gånger i veckan?

  3. pysbloggen skriver:

    Jag var på en mobility -klass igår, långt ifrån yoga men lika stel är jag!

  4. Tomtan skriver:

    De finns så många ”bra” ursäkter…….

Kommentera

