Små stjärnglimtar i livet

Få saker värmer mitt hjärta så som att komma hem och redan utanför huset se flera ljus brinna lugnt i köket. Väl därinne hittar jag mAnnen och Yngsta, samt en urdrucken flaska vin. Harmonin möter mig i dörren. Samtalet har pågått ett par timmar och förtroenden har utbytts. Jag är glad och tacksam över att så många gånger ha sagt till döttrarna: du behöver inte berätta allt för mig, det viktiga är att du berättar för Någon.

Kvällen fortsätter, en vinflaska töms och ljusen brinner ner.

Det go’vänner – precis det – är essensen i mitt liv.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Små stjärnglimtar i livet

  1. Då gillar vi samma essens… 🙂

    Härligt att dottern har två föräldrar som hon kan prata med.

  2. pbloggen skriver:

    😀
    Ovanpå alltihop har hon en klok och närvarande pappa också. 😉

  3. Farsanmittilivet skriver:

    Nu blev farsan lite rörd

Kommentera

