Vårkänslor

Det har varit för mycket ickefärg på min kropp det senaste halvåret, som jag skrev häromdagen. Nu ska det bli ändring på det! Nej, jag har inte köpt ”solkort”. Solar folk solarium nuförtiden, förresten? Idag har jag varit på det månatliga styrelsemötet med facket. Då ingår också en liten stadspromenad och när jag stadspromenerar går jag alltid inom Indiska, så även idag. En klänning och en tröja fick följa med mig ut därifrån. 🙂 Ja, och söta fyra äggkoppar.

wpid-20150202_191556.jpg

När jag gick från tåget imorse stannade jag till och tog en bild av Malmö Live, stadens ”nya sociala och kulturella mötesplats” med konserthus, hotell, restauranger och kongressanläggning. Det händer mycket i och runtom min stad.

*P*

wpid-2015-02-02-19.40.37.jpg.jpeg

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Vårkänslor

  1. Maria skriver:

    Jag solade idag! Vägrar gå i bikini i en blåvit kropp nästa vecka.

    • pbloggen skriver:

      Förstår tanken…
      Solsken, bar hud, havets oändlighet.. Nåja, du bjuder förhoppningsvis på vackra bilder, så att jag kan drömma lite. 😉

  2. Maria skriver:

    På. Inte i. På

  3. pysbloggen skriver:

    Jag gillar färg och hade en lång period inte-köpa-svart. Den här årstiden är det mycket mörkt i min garderob!

    • pbloggen skriver:

      Visst är det där märkligt; mörka färglösa kläder när livet runtom är just mörkt och färglöst. När sen ljuset kommer, då blir klädernas färgskala en annan. Ologiskt kan jag tycka.

  4. Tog en liknande bild av hemstaden när jag besökte den i december. 🙂
    Indiska har ofta väldigt färgglada plagg och det är väl snyggt. 🙂

  5. Corleonia skriver:

    Jag har aldrig förstått varför det inte finns mer glada färger på vintern? Jag har röd jacka, gröna vantar – vill ju synas 🙂
    Och reflexer förstås!

    Fina färger, sånt blir man glad av 🙂

Kommentera

