Femton

Det är min första tanke när jag hör mAnnens klocka plinga vid sextiden.

I femton år till ska klockan ringa och tala om för mig att det är dags att kliva upp. Hjärnan räknande kanske lite fel där, men det var nog inte antalet år som störde mest. Det var tanken i sig. Ska jag syssla med det jag gör resten av mitt yrkesverksamma liv? Ja, troligen.

Hmm…

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Femton

  1. Maria skriver:

    Skit. 15 år. Ja

  2. Corleonia skriver:

    10 år och jag vet inte ja, jag tror jag är på väg någonstans.

  3. pysbloggen skriver:

    Trisslotter, vi får väl sätta vårt hopp till trisslotter.

  4. Jag tycker ändå det har gått fort, när man började jobba, hade man 45 år framför sig 🙂

  5. Samma kan vara bra. Man behöver inte byta för sakens egen skull om man trivs och mår bra. 🙂

  6. Elisabet skriver:

    Fyra år kvar. Halleluja! (Och ändå trivs jag på jobbet …), hälsar kassörskan Nilsson.

  7. Glada gumman skriver:

    Hej, hittade hit via en annan blogg 🙂
    Här har du en som inte är styrd av klockan på mornarna längre, så härligt! Visserligen väljer jag emellanåt att ta ett extra pass på förskolan, men i övrigt sover jag tills jag vaknar av mig själv (eller ibland av att hunden ”mumlar” över att hon vill ha mat….)

Kommentera

