Skuttdag!

När mina rödbetsbiffar hamnat i magen tillsammans med löksås och gurka, tar jag mig en promenad i vintersolen. Luften är krispig och ljuset välkommet. På torget spelas musik ur en högtalare, kanske för att locka åkare till isbanan. När jag passerar gatuköket nås jag av en kvalmig stekos och skänker en tanke till Maria som inspirerat mig till dagens lunch.

Tar en sväng inom biblioteket, för att beställa Lena Anderssons senaste bok, kommer ut med famnen full av ord och känner mig lycklig. Skuttig. Hela bröstet fylls av gladkänsla och jag ler. Möter lunchpromenerande medmänniskor som ler tillbaka.

Vissa dagar är livet enkelt och allt känns så positivt. Dagen började med en inspirerat samtal med Fina S, kvinnan med energin. Min livlina. En torsdag kan inte börja bättre.

Hur känns din dag?

wpid-2015-02-05-12.48.58.jpg.jpeg

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Skuttdag!

  1. Corleonia skriver:

    Så kul med nya ord i form av böcker! Ha en fin dag du!

  2. Maria skriver:

    En bra dag och om en timme kopplar jag bort jobbluren!

  3. Önskar att jag mött dig på dagens promenad… inte illa om jag kunde fått ett leende. 🙂

  4. WoW skriver:

    Torsdagen visade sig från den goda sidan och sjukan verkar ha gett upp, eller hoppat på någon annan stackare

  5. pysbloggen skriver:

    Å, att fynda på biblioteket, vad härligt! Jag har haft en dag. Ungefär så.

  6. Här är det snorigt värre, du verkar ha det bättre 🙂

Kommentera

