Familjehelg

Yngsta och Min lille prins kom hit i fredagskväll. Den lille badade bland bubblor med sin moster innan middagen, som sen inmundigades. Älskade mAnnen försvann till stan för att träffa kollegor några timmar, så jag och dottern fick en stund tillsammans.

Min lille prins sov sen mellan mig och mAnnen, och det är underbart att få vakna av hans morgonljud när han sätter sig upp och formar var han faktiskt är. Efter frukosten tog jag fram nyinköpt lera. 🙂 Den hade vi kul med en god stund, åtminstone jag och Yngsta.

wpid-2015-02-08-08.51.01.jpg.jpeg                   wpid-20150207_144923.jpg

Ser ni att det är Malmöbyggnader jag har knådat fram? 😉 Den ömma mormodern försåg den lille med kritor och block under eftermiddagen. Roligast var nog att släppa ner alla färgerna på golvet. Däremot så blev utflykten till Pildammsparken uppskattad av honom. Oj, vad han tultade på! Det är en ynnest att se honom strosa runt och upptäcka gräset, löven och pinnarna som naturen bjuder på. Två rimmars vila var sen välbehövlig. Då passade jag på att läsa på Blå koral, del två i Louise Boije af Gennäs triologi. Men… nej, jag känner ingen längtan efter den avslutande delen. Jag har väl gett henne de chanser hon förtjänat nu. Böckerna är alldeles för långa och jag retar mig på hennes sätt att rabbla upp stora händelser som skett under den tid böckerna utspelar sig.

Jag tar något annat emellan. Så får det bli!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Familjehelg

  1. Corleonia skriver:

    Vad mysigt med de små, låter som ni haft en härlig stund ihop! 🙂
    Så kul se hur de funderar och grejar.

    Jag har läst ”Stjärnor utan svindel” av Louise Boije af Gennäs den var men omtalad att den skulle vara så bra .. den var tyvärr inget för mig, och jag har inte gett henne ny chans. Däremot började jag på ”Hitta vilse” av Carin hjulström. Och den är olik hennes andra böcker, lite seg rent av. Får se om jag läser klart den.

    Nå, nya tag – klurar på hur man ställer in kameran – linsen alltså efter synfel, alltid något som ska ordnas 🙂
    Ha en go kväll!

  2. MarveW skriver:

    Bra helg och än är det flera timmar kvar!

  3. pysbloggen skriver:

    Jag älskade play-doh, mer än mina ungar tror jag. Jag hade ett recept på hemmagjord som blev jättebra!

  4. Så mysigt att umgås med de små. Jag är nog få vänta några år innan jag får chansen igen, men mysigt är det! 🙂
    Pildammsparken är lite läskig. Där finns många farliga Kanadagäss, som man måste passa sig för.

    Trevlig måndag!

    • pbloggen skriver:

      Det där med barnbarn är alldeles underbart! 🙂
      Parken är så härlig att strosa runt I, jag gillar folklivet där. Gässen var snälla I lördags. 😉

      Ha en go dag du också!

  5. Mysigt !! jag ser också fram emot att få köpa lera och kritor…eller, ja, att få barnbarn 🙂

    • pbloggen skriver:

      Idag har jag ju oceaner av tid till att sitta på golvet och bygga Duplo, rita eller för att strosa runt i en park. Som mamma gjorde jag inte det på samma sätt.

Kommentera

