Att försöka tänka för andra

Det tog mig många år innan jag insåg att jag faktiskt bara kan tänka mina egna tankar. Tidigare trodde jag att jag visste hur  i synnerhet män, tänkte om och runt  mig. Många är gångerna då jag har ”sorterat ut” mig själv, för att jag inte räckte till. Det kunde handla om utseende (vackra ögon räcker inte långt), utbildning (gymnasium och sedan ett livslångt lärande ger ingen examen), statusnivå (jag är nöjd med min Golf, mitt radhus och Österlenrundor – men det slår inte BMW, jättevillor och resor till andra sidan jorden).

Det där har jag till största delen lagt bakom mig. För något år sedan landade jag mjukt i det som är jag. Pernilla.

Allt det där snurrade upp från minnesbanken imorse, när jag läste ”i en blogg nära mig” om förväntningar inför Alla hjärtans dag. Själv köper jag presenter när jag hittar något roligt och passande, gillar inte de där dagarna då någon annan bestämmer att vi ska köpa saker.

På lördag ska jag och mAnnen gå ut och äta tillsammans med goda vänner. Det får vara present nog för oss. För säkerhets skull stämde jag av just det med mAnnen imorse, så att det inte skulle uppstå pinsamheter i krossade förväntningar. ”Helt klart får det räcka med middagen. Och ett ommålat vardagsrum!” 🙂 *trallar lite*

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Att försöka tänka för andra

  1. WoW skriver:

    Ju äldre man blir desto mer inser man vad man inte vet något som helst om

  2. pbloggen skriver:

    Just så är det, WoW!

  3. Tomtan skriver:

    Låter som en bra plan. Själv får jag snart en present bestående av hostmedicin….

  4. pysbloggen skriver:

    Jag planerar att köpa världsledande semla till maken, och kanske en ny sorts chokladkaka, sen drar jag på fest!

  5. Corleonia skriver:

    Förr vågade man inte stå emot, och inte tycka att allt var bra som annonserades. Idag vet jag tack och lov att jag inte måste uppfylla alla evenemang som poppar upp överallt. Lite mer avslappnat på det viset 🙂

    Vad trevligt med restaurangbesök, önskar er en trevlig kväll!

Kommentera

