Nu var det slut

Vardagsrummet är färdigmålat. Nya gardiner ska inhandlas och väggarna dekoreras. Tomt är ordet som beskriver hur här ser ut just nu.

Allahjärtanskvällen blev mysig med härligt sällskap och god mat. Vi fick en verklig överraskning när vi skulle ta bussen till stan. När dörrarna öppnades strömmade sång och musik ut. Hela bussen visade sig vara pyntad med ballonger, glitter och girlanger. Istället för att ta betalt av passagerarna delade chauffören ut godis, någon annan delade ut påsar med popcorn. En ung kille i rosa hatt och fjäderboa sjöng schlagerlåtar. När vårt lilla gäng på åtta personer trillade in höjdes nog stämningen. Vilken rolig tur det blev!

wpid-2015-02-15-13.20.58.jpg.jpeg              wpid-2015-02-15-13.20.06.jpg.jpeg

Dagen har, förutom målning, ägnas åt bakning. Blev toksugen på havrekakor, jag som sällan äter just kakor. Men när jag har läst hos Elisabet om hembakade småbröd, har suget ökat. När jag ändå var igång gjorde jag en kladdkaka som jag tog med till vännerna i eftermiddags, dit vi var bjudna på söndagsmiddag. När vi kom in till stan gick vi först en promenad genom ett par av Malmös parker. Ett utmärkt sätt att umgås på. 🙂

Nu väntar en ny vecka på mig.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Nu var det slut

  1. Corleonia skriver:

    Vad roligt att få ”inreda”. Det är som ett nytt oskrivet blad att få fylla med massa trevligt 🙂

  2. pbloggen skriver:

    Ja, det ska bli roligt. Imorgon ska jag gå och titta på gardiner, tänkte jag.

  3. MarveW skriver:

    Var det melodifestivaltema på bussen? Andra deltävlingen som lockade till fest?

  4. pysbloggen skriver:

    Gardiner och jag funkar bara på affären, väl hemma blir det problem. En partybuss kan ju aldrig vara fel, däremot!

  5. Tomtan skriver:

    Häftigt!!!!

  6. Maria skriver:

    Så skulle bussresor se ut varje dag. Sitter själv på en helt opyntad buss just nu 😦

Kommentera

