Ljusning

Jag längtar efter ljuset, våren. Fågelkvittret och knubbiga knoppar på träden. Min längtan blir starkare för varje år. Tidigare har jag inte ens funderat över det, jag har frossat i annalkande höst, mörker och förmultnande löv.

Nu kan jag stanna upp när solen bryter genom molnen och öppna de mentala dammluckorna inuti mig, bara för att låta ljuset flöda in.

Jag längtar efter morgnar som välkomnar mig ut i naturen.

Jag längtar också efter den dag då det är accepterat ha att sin egen tro, oavsett vilken den är. Dagen då jag inte ska behöva se polisbilar utanför moskéer och synagogor.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Ljusning

  1. MarveW skriver:

    Viktiga saker att längta efter och jag delar din längtan.

  2. Kan bara instämma !! Men, nu är det snart mars iaf !

  3. Den dagen var för länge sedan och dröjer nog länge till nästa gång. I alla fall om man befinner sig i Sverige. 😦
    Värmen från både sol och människor finns på andra platser, tänker i alla fall jag, och längtar till en golfbana i Spanien.

  4. Corleonia skriver:

    Sol, ja tack! men du, det är ljusare på dagarna nu, det har jag noterat i alla fall.

  5. pbloggen skriver:

    Ja, Corleonia, visst är det! Härligt att få se dagsljus när jag lämnar jobbet vid femtiden.

Kommentera

