Delade meningar

Vardagsrummet är ommålat i ”nästan vitt”. Tidigare hade jag en fondvägg i en mörkröd färg, som jag bara älskade. Nu är rummet ljusare, det känns till och med större. Tidigare hade jag ett par panelgardiner som förde tankarna till Marimekko, 70-tal. Stora röda blommor lyste upp tillvaron.

-Grönt är fint, sa mAnnen i helgen.

Japp! Grönt är vilsamt och fräscht, tycker jag. Enfärgat och stillsamt, tänkte jag när jag gick en sväng i stan igår. Kom hem med något helt annat. Sms:ade bild till mAnnen, som trodde att jag skämtade. Det gjorde jag inte, blev han klok på en stund senare.

Imorse klättrade jag upp på en stege och satte tillbaka lilla gardinstången och hängde upp gardinen provisoriskt. Det är ju enklare att se den på plats.

Nu får den hänga där tills vi kommer hem ikväll. Det kommer att bli en överraskning för min käre särbo – nästanpå sambo.

Behöver jag tillägga att jag älskar färg och mönster? Jag tror att det är mitt sätt att kompensera min slätstrukna och färglösa personlighet. 🙂

wpid-2015-02-17_10.03.43.jpg

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till Delade meningar

  1. Maria skriver:

    Vilka vackra gardiner!

  2. pbloggen skriver:

    Kärlek vid första ögonkastet! 😀

  3. Corleonia skriver:

    Åh så fina!! Färg på saker man kan lätt byta ut är smart 🙂

  4. WoW skriver:

    Perfekt och om krukväxterna sviker har du ändå grönskan kvar.
    Har också ofta gröna vardagsrum, som här i stadshuset har jag skimrande gult och grönt, med vinröda sammetsintryck från matsalen bredvid.
    Du borde ju egentligen komma till stadshuset innan jag flyttar härifrån… här är färgglatt så det förslår 😛

  5. pysbloggen skriver:

    Grönt ÄR skönt, nu fick jag ny gardininspiration!

  6. miatankar skriver:

    Grönt är en av mina favoritfärger Det är inte alltid man kommer hem med det man tänkt sig när man varit ute på en liten handelstur… 😉

Kommentera

