Eftertanke

När jag kom hem idag hade mAnnen ordnat lite mat. Det blev pasta med en krämig grönsaksblandning. Jag uppskattar att han serverar mat som Yngsta gärna äter, hon satt också till bords idag precis som Finaste S. Efterrätt blev det också, snyggt serverat i fina glasskålar. Han är omtänksam. 🙂

Middagen blev uppladdning inför en föreläsning i byns församlingshem. Där arrangeras ”Möten som berör” och idag lyssnade vi till Jeanette Larsson, kvinnan som vågade stå upp i en hierarkisk organisation och värna varje människas rätt att vara den hon/han är. Det blev ett par intressanta timmar som manade till eftertanke.

Om jag hade kunnat få till en länk här, så skulle jag ha lagt in en sån. Blir du nyfiken så kolla på http://www.carpecourage.se. Paddan och jag är inte helt överens alla gånger.

Och till er som undrar: gardinen hängde kvar när jag kom hem . Tur var det, eftersom jag hade köpt med en parkompis och några matchande kuddar. 😉 Så fint här ska bli till väninnorna kommer hit på fredag.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Eftertanke

  1. Maria skriver:

    Du har haft lyckan att träffa en fin man!

  2. Omtänksamhet är en av de finaste sidorna man kan visa någon man tycker om. 🙂

  3. pysbloggen skriver:

    Låter som att du haft en bra tisdag!

  4. Corleonia skriver:

    Vad tyckte han nu då? 🙂

  5. pbloggen skriver:

    Ja, Maria, jag har ju det och jag säger det ofta till honom. Tänk att jag mötte honom, när jag gjorde en helt annan känsloresa. En resa med många frågetecken och orosmoment. Så stod han bara där, i dörren till kvarterskrogen. 🙂

  6. pbloggen skriver:

    Skuggan – ja, och omtänksamhet kan visas på så många sätt. Omfatta så många och mycket på en och samma gång.

  7. pbloggen skriver:

    Pys – en toppentisdag och inte en flinga snö i sikte! 😉

  8. pbloggen skriver:

    Corleonia – kudden i samma tyg, tyckte han om. Jag tror han vänjer sig! Det var ju han som föreslog grönt, så Yngsta upplyste honom om att han faktiskt varit med och bestämt. 😀

  9. Elisabet skriver:

    Och vilken tur HAN hade som träffade dig!

  10. I mitt huvud skriver:

    Vad mysigt att komma hem och maten är klar!

Kommentera

