Dagen B – som i Bokrea

För inte alltför längesen satt jag och bläddrade i kataloger till bredden fyllda av boktips så här åsr. Numera ser jag aldrig den typen av reklam, troligen för att jag har en rar liten skylt på min brevlåda. Katalogerna finns väl fortfarande?

Jag har aldrig stått i kö utanför en bokhandel tidigt på morgonen, för att vara säker på att få tag i ett exemplar av Boken. Men många är gångerna då jag gått runt i boktempel, bläddrat i böcker, andats in doften av papper och förväntningar och bara njutit. Ändå inhandlar jag de flesta böckerna på nätet…

Går du på bokrean?

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Dagen B – som i Bokrea

  1. Jag har aldrig gått på bokrea, medvetet, alltså, jag har väl råkat hamna på nån, tex åhlens.. jag läser ruskigt lite, hinner ju knappt läsa bloggar 🙂

  2. miatankar skriver:

    Förr besökte jag alltid bokreorna. Sedan bestämde jag att jag ska inte köpa en enda bok till, och då avstod jag från bokrean. Men… nog har jag köpt böcker i alla fall… mest i pocketformat.

    Idag ska jag faktiskt ut på bokrea, en liten runda i alla fall… 😉

    • pbloggen skriver:

      Det händer att jag inför ”köpstopp på böcker”, det fungerar aldrig någon längre tid. Ska bli intressant att se om du köper nåt idag. 😉

  3. Jag älskar böcker och bläddrar gärna när andan faller på, men någon bokrea har jag inte varit på, i alla fall inte planerat.
    Ha en skön kväll ! 🙂

  4. Ama de casa skriver:

    Förut gick jag alltid en sväng på bokrean – ÄLSKAR att kolla och köpa böcker. Men jag har aldrig stått och köat till ”insläppet”.
    Nuförtiden handlar jag böcker när jag är i Sverige (pocket) och sen går böcker ”runt” här nere bland oss svenska som bor här. Eller där i Torrevieja. Just nu är jag ju i Paris, och här byter jag inga böcker 😉

  5. Corleonia skriver:

    Ingen bokrea här. Har böcker så jag klarar mig. Dessutom om jag tittar på det som erbjuds så vet jag inte om jag läser ”fel slags böcker” – det finns sällan med på någon rea i alla fall. 🙂

  6. pysbloggen skriver:

    Jag går förbi en boklåda på vägen till jobbet, så jag kikade in imorse, och kom ut med ett par böcker, dock inget att gå i spinn över.

Kommentera

