*P* och barret

För en hel del år sen, på något av alla dessa nätforum, fick jag kommentaren: du blir ju glad av ett barr, P!

Först reagerade jag med förvåning och en gnutta irritation, men så förklarade avsändaren: du ser ju det lilla i livet och gläds åt det!

Ja, så är det ju. En biltur till Österlen, en promenad längs havet, den lille prinsens första slängkyss till mig eller en stund på Kallis med bästa vännen. Det där är sånt som gör mig lycklig och det är såna stunder som får den grå vardagen att bli regnbågsfärgad.

Idag kom Yngsta hem till mig en sväng, med sig hade hon två burkar Jackfruit och en påse frysta limeblad, allt inhandlat på Möllan. Som jag har letat efter de där burkarna! Nu äntligen ska jag få experimentera med innehållet. Yngsta stannade ett par timmar, vi åt sallad tillsammans och pratade om lite av varje. En liten stund av lycka och två efterlängtade burkar.

wpid-2015-02-25-19.31.18.jpg.jpeg

😉

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till *P* och barret

  1. Chili skriver:

    Bra dag idag 🙂

  2. Corleonia skriver:

    Den vill jag testa med! Berätta sedan vad du tyckte!

  3. Låter spännande. Såg att tomaterna kostar tio kronor kilot på Möllan.
    Mysigt att ta vara på det lilla men dina exempel var stora… Österlen och slängkyssar ! Wow !!! 😉

  4. Maria skriver:

    Äntligen!!!

  5. pysbloggen skriver:

    Vardagslycka är det bästa!

  6. WoW skriver:

    Det tycker jag är en fantastisk egenskap som jag också ”lider” av; glad av ett barr 😀
    Jag känner mig oändligt tacksam över just den egenheten 😀

  7. Elisabet skriver:

    En slags förnöjsamhet, kallar jag det. Det är en underbar egenskap att ha fått – så där alldeles gratis -! Själv saknar jag massor av egenskaper som hade varit nyttiga att ha, men jag är så innerligt tacksam för att det lilla kan glädja ..,hur oändligt rikt blir inte livet då!

  8. lenaikista skriver:

    Känner igen mig. Älskar vardan – och är väldigt tacksam för det, för den har man ju var dag 🙂

Kommentera

