Morgontankar

Det är på morgonen jag tänker och älskar helst och bäst. Sinnena är öppna och värderingarna sjusovare.

När mAnnen har gått till jobbet ligger jag kvar i sängen och lyssnar på svartfåglarna som härjar i det stora trädet. De är lite tidigare än jag på mornarna och jag är tacksam att jag inte har dem som närmsta grannar.

Rösterna från småkillarna i huset mitt emot, när de väntar på att pappa ska låsa dörren och hjälpa dem med ryggsäckarna. Oftast glada killar, livssprudlande.

Jag ser och välkomnar ljuset, äntligen. Min hjärna behöver det, min kropp kräver det alltmer. Morgonpromenaderna känns inte så långt borta nu. På måndag kanske? Då har säkert förkylningen släppt sitt grepp och jag är på väg framåt igen.

Tänker eller snarare känner att jag är lycklig, att jag har det bra. Att mAnnen och jag fungerar så bra ihop, att vi pratar och pratar men också är tysta tillsammans. När han inte är här saknar jag honom, på ett härligt sätt. Inte kontrollerande, oroligt. Bara sådär att hans närhet inte finns där fysiskt, just då. Men den är som morgonpromenaderna, inte långt borta.

”Enkelt” är nyckelordet idag. Jag älskar enkelhet – i relationer, i matlagning. Jag är nog ganska enkel.

*P*

För ovanlighets skull låter jag fredagsmorgonen vara tyst, ingen tv, ingen radio. Bara Fred Åkerström och Jag ger dig min morgon. Det är en sån dag idag.

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Morgontankar

  1. pysbloggen skriver:

    Jag gillar också enkelt, och opretentiöst. Och mår bäst på morgonen, men helst ska det vara en morgon utan stress iväg till jobbet. Varje kväll tänker jag på hur lyckligt lottad jag är.

  2. miatankar skriver:

    Så fint du beskriver din kärlek till mannen…. Jag är också diggare av enkelhet… 😉

  3. Corleonia skriver:

    Låter bra alltihop, gott du mår bättre 🙂

  4. Eva Sw skriver:

    Så fint du beskriver din morgon, lycka i all enkelhet!

  5. Tittar in och önskar en skön söndag! 🙂

Kommentera

