En helg fylld av att göra ingenting

Precis som jag hade önskat har den här helgen gått i lugnets tecken. Underbart!

Igår hade jag och mAnnen en tanke om att åka ner till havet och gå en runda. Jag längtade efter en liten promenad bland söthusen i Ystad, så en sån blev det. Vi spontanbeökte ett galleri och dessutom en hantverksutsällning. Frosseri i vackra material och fantasi, det passar oss båda. Jag hittade en finfin sjal i ull och silke (tror jag), men blev snål mot mig själv och lät den stanna på hyllan. Dumt! Nåja, Ystad finns ju kvar nästa helg också och förhoppningsvis även sjalen.

Efter ett litet feltänk om mat (nej, det går inte att köpa stekt sill med potatismos i Kåseberga en februarilördag) så hamnade vi på en pub. Lite tvekande gick jag in, bestämd om att vända i dörren om det fanns för många ”stammisar” där inne. Men mina fördomar kom på skam, där inne var det nästan fullsatt av en blandad publik. Skid-VM på en tv-skärm och fotboll på en annan och go stämning. Fish’n chips och en kall öl, det satt som en smäck!

Söndagen startades tidigt, 06:17 väcktes jag av småpysselljud från köket där Yngsta förberedde rawfoodfrukost. Hon ”detoxar” just nu, och det smittar såklart av sig. 🙂 Det blir en hel del prat om mat här hemma. Ny inspiration och nya tankar, härligt. Då finns det utrymme till en pubmiddag också.

Lunket här fortsatte med första avsnittet av Fortitude, allt medan snönflingor började singla ner utanför fönstret. Lite julstämning, kom jag på när vi senare satt i bilen på väg för att äntligen inhandla en blender. Här ska det lekas framöver!

wpid-2015-03-01_13.44.27.jpg

Dagens kulturdos fick vi på Moderna, som just nu har en Dardelutställning. Vilken skön helg! Bäst av allt är att vi har fått vara tillsammans med Yngsta. Nästa helg har hon bjudit in sig på ”Fooled pork” och vin. Såklart vi fixar det!

Att ”göra ingenting” behöver inte betyda att slå rot i soffan, det handlar för min del mer om att göra det som faller mig in i stunden. Inga krav, ingen planering.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till En helg fylld av att göra ingenting

  1. MarveW skriver:

    Underbar helg, precis som vi alla kan behöva ibland. Men lugn, du har ju hunnit med en hel del och fyllt på med massor av energi.

  2. Skönt med kravlös tid. Tror att vi alla behöver det ibland.

    Ett besök i Kåseberga kan vara magiskt. Synd att de inte serverade några ”ålaburgare”. Minns från i somras hur goda de är. 🙂

  3. Corleonia skriver:

    Vad gott med myshelg och ströva i lagom tempo och få saker avverkade 🙂

  4. pysbloggen skriver:

    Låter som en toppenhelg!

  5. Tomtan skriver:

    Vilken härlig helg!!!!

  6. Låter som en bra helg 🙂

Kommentera

