Hmm…

Vilket oväsen det har varit i mitt huvud inatt. Tankarna har trasslat och gnisslat, knäna har värkt som satan. Kanske just värken är den jag ska skylla den oroliga natten på?

Drömde att jag var på väg någonstans, i en stad där jag inte hade koll. Parkerade cykeln för att lättare ta mig fram, men hittade sen inte tillbaka till den. Irritation blandades med panik. Rädslan att hjärnan var på väg att stänga ner igen växte i mig. Aldrig mer – det har jag ju lovat mig. Aldrig mer ska min hjärna få koka över och slå undan benen på mig. I drömmen ville jag bara ta ledigt från jobbet, vila, strosa. Koppla av. Men ett möte med nya chefen var planerat, ett möte jag var så orolig inför. Nya krav, högre krav. Alltid mer och snabbare. Alltid.

Väl på jobbet flockades kollegorna omkring mig, liksom några gäster, troligen kollegor från andra ställen. Alla skulle in bakom mig, framför mig och till sist klev ett par av dem upp på skrivbordet. Där gick gränsen för mig och jag skrek åt dem att gå ner, fort som f*n. Bordet orkade inte bära bördan. Bordet nej… :-/

I verkligheten, den vakna, skiner morgonsolen in genom smutsiga fönster. Matlådan ska kompletteras och en röd apelsin får följa med. Förut hette det blodapelsin…

Klockan tre har jag första mötet med nya chefen. Idag. I samma verklighet som solskenet.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Hmm…

  1. MarveW skriver:

    Lika orolig natt för min del. Hoppas att både dagen och veckan blir toppen.

  2. lenaikista skriver:

    Tänk att man ska dras med såna här drömmar (även som pensionär, kan jag intyga..): om jobb och skola. Och aldrig att allt går bra, nä, ju mer man försöker fixa det desto värre blir det.

    Det positiva är att i verkliga livet går det åtminstone bra ibland – eller t o m ofta. 🙂

  3. Lycka till med mötet och hoppas du får en underbar dag. 😊

  4. Corleonia skriver:

    Jobbigt med natttankar. Hoppas din dag blev bättre!

  5. pysbloggen skriver:

    Fullmånen var ju inte helt full längre, jag har sovit uselt mot fredag och lördag, tack för att du tog över😉

  6. Elisabet skriver:

    Lycka till Pernilla!

  7. Gitsan skriver:

    Intressant hur mycket vi bearbetar i sömnen. Hoppas mötet gick bra!

  8. miatankar skriver:

    Snart är det dags för det där mötet som låg bakom din förfärliga dröm. Jag önskar er ett bra möte av hela mitt hjärta!

    Här på västkusten i Norge regnar det idag! Smutsiga fönster finns det även här. Smutsiga fönster väntar på mig även hemma i Jönköping!

    • pbloggen skriver:

      Tack Mia! Mötet gick riktigt bra. Dumt att jaga upp sig…
      Sitter just nu och försöker se ut genom köksfönstret. Vi tvättar dem i helgen va? 😉

Kommentera

