Matlådan

Ibland blir jag löjligt nöjd med min improvisationsmatlagning. Dagens matlåda innehöll en ”gryta” på lök, rotselleri, morot, broccoli, Anammafärs och havregrädde. Basmatiris till det. Slurp!

wpid-2015-03-10_21.01.24.jpg

Tänker ofta på hur jag förändrat mitt kosthåll på senaste åren. Jag är fortfarande allätare, men äter till största delen sånt som inte viftat på svansen eller gäspat av tristess. Det kött vi äter här hemma är oftast vilt. Det känns bra och smakar dessutom godare. Käre mAnnen fixar numera veganvänliga middagar per automatik i synnerhet när Yngsta kommer hit. Härligt!

Mer viktiga nyheter som jag vill dela med mig av? Ja! Mötet med chefen gick riktigt bra. Skönt! Tack för glada tillrop, mina vänner!

Avslutningsvis kan jag meddela att tofsen åkte idag. Frisören blev alldeles lycklig när hon fick leka med mitt hår. Det får hon ju oftast, det är ju hon som kan den konsten. Jag lägger bara av mig glasögonen och inväntar resultatet.

wpid-2015-03-10-14.52.44.jpg.jpeg

Nu ska jag leta sommarboende! Godafton!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Matlådan

  1. Roligt att det gick bra hos chefen och att maten blev god fast den inte viftade på svansen. 😉 kul bild på frillan. 😜

  2. pysbloggen skriver:

    Å, vad kul att få bli frissad, jag längtar dit!

  3. miatankar skriver:

    Gottigt det låter, men vad är anamafärs?

    • pbloggen skriver:

      Mia – det är en sojaprodukt som ser ut som färs. Ibland blir jag sugen på det. :-p
      Annars är bovete en bra vara för att få lite struktur och utfyllnad i vegetarisk mat, har jag lärt mig.

  4. Corleonia skriver:

    Jag har klipptid bokad direkt med, jättebra! Blev du nöjd när glasögonen kom på då?
    Maten lät god 🙂

    • pbloggen skriver:

      Ja, Corleonia, det är praktiskt att boka löpande. Det är hopplöst att försöka få tid hos min frisör annars.
      Resultatet godkändes. 🙂

Kommentera

