Tystnad

Märkligt det där att jag inte sätter på radion på mornarna längre. Jag njuter av tystnaden.

Vaknade tidigt, lyssnade på fåglarna och välkomnade ljuset som sipprade in genom det öppna fönstret. Väckte mAnnen med en stunds kärlek och låg sedan bredvid honom en stund och kände mig tillfreds med livet. Tror inte att jag har drömt inatt, hjärnan har varit snäll och vilat den också.

Det känns skönt att våga, vilja och uppskatta tysta stunder med mig själv. Det har inte alltid varit en självklarhet.

Brukar du vara tyst tillsammans med dig själv?

*P*

wpid-2015-03-06-07.30.09.jpg.jpeg

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Tystnad

  1. pysbloggen skriver:

    Se där, du har sovit! Jag har ofta tyst runt om mig, om jag kan, jag är ju omringad av ljud hela dagarna. Men en ledig, ensam dag blir det en hel del musik.

  2. Maria skriver:

    Jag hade en tyst helg förra veckan. Jag gillar tystnad – när jag väljer den själv.

  3. Corleonia skriver:

    Jag lyssnar gärna på radion på morgonen, men då jag kommer hem från jobbet – ska det vara tyst.

  4. Tomtan skriver:

    Väldigt mycket. Speciellt om mornarna!

  5. miatankar skriver:

    Jag är singelkvinna och är mycket tyst med mig själv. Gillar tystnaden, tänker så bra då! Men jag är också en flitig P1-lyssnare och så lyssnar jag en hel del på musik… Men tystnaden emellanåt är nödvändigt för mig.

  6. Ninnie skriver:

    Ja, jag tycker om att ha tyst och umgås med mig själv. Radion behöver inte alltid finnas där i bakgrunden som någon slags kompis som man måste ha. Det finns tillräckligt med ljud runt dig vart du än befinner dig. Är det inte fläktsystemet som surrar så är det kanske biltrafiken som pågår. Tystnaden kan bli en del av livet och jag tror att vi behöver det i vår surrande värld. Tack för ordet!

Kommentera

