Torsdagslyx

Hjälpte Äldsta med skjuts till dagmammevikarien imorse och kom på så sätt upp och ut betydligt tidigare än jag brukar. Lämnade henne utanför jobbet halv åtta och fortsatte sedan söderöver. Nere i Skåre parkerade jag i den lilla hamnen, drog på mig överdragsbyxor och kängor och greppade min kamera.

Sedan andades jag. Lugnt, djupt, stilla. Tog in allt det vackra omkring mig och fylldes av ett lyckorus. Lyssnade på ljudet från vågorna som mjukt rullade in mot stranden. Hälsade på ett par hundägare, stod stilla och bara glodde ut mot horisonten. Ibland – ganska ofta till och med – så är livet enkelt.

wpid-2015-03-12_09.19.53.jpg

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Torsdagslyx

  1. pysbloggen skriver:

    Havet..kan inte tänka mig att bo där det inte finns vatten.

  2. livsglimtar skriver:

    Jag bor på en ö i anslutning till Stockholm och älskar utsikten vi har över havet, infarten till Stockholm sjövägen. Uppväxten i Danderyd med utsikt ned mot Edsvikens vatten var underbart, är så glad att jag även som vuxen bor vid vatten. Tack för fina bilder …

Kommentera

