På rätt sida minuten

Idag fick jag inte med mig någon matlåda, av den enkla anledningen att det inte fanns någon färdig sådan att gripa tag i imorse. Därför tog jag en liten promenad bort till ett närbeläget, mysigt café för att köpa en god sallad. Väl där bestämde jag mig att för att faktiskt gå en trappa upp och sätta mig i lugn och ro, istället för att hasta tillbaka till jobbet med maten i en platstlåda.

När jag stod där och väntade på att få min mat kom en bekant kvinna in. Kvinnan som jag tänkt så mycket på både igår och idag. Hon som just nu går igenom en cellbehandling. Vi har nog aldrig sprungit på varandra i stan förut. Jag blev så himla glad av att se henne, vacker som en dag. Antagligen så syntes det på mig, för hon hindrade mig innan jag ens hunnit röra mig. ”Inga kramar, jag är infektionskänslig…”

Visst är såna möten lite märkliga samtidigt som de värmer hjärtat. Någon minut tidigare, eller senare och vi hade inte mötts.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till På rätt sida minuten

  1. pysbloggen skriver:

    Du ska se att du springer på henne lite överallt nu framöver!

  2. Corleonia skriver:

    Det fanns kanske en mening med att inte ha matlåda.
    Glädje!

Kommentera

