Sovmorgon?

Det föll på sin egen orimlighet att jag skulle sova till klockan sju idag. När ögonen gick i kors och lampan släcktes redan innan tioslaget, då vaknar jag vid sextiden. Vad ska jag nu göra av all hemmatid, innan det blir dags att gå till tåget? En promenad lär jag hinna med och sedan lite småplock i hörnen.

Efter styrelsemötet i stan, ska jag träffa Yngsta en stund. Hon har redan meddelat var hon och hennes väninna kommer att vara då, nämligen på Satori. Denna mysiga plats, där det serveras grön mat. För mig är det en perfekt avslutning på en dag i stan, att bara sjunka ner i en go fåtölj med en kopp kaffe. Avkoppling låter sig göra lättare på en vacker plats.

Jag tänker ibland att jag ska ta med en bok och sätta mig sådär, ute på café någonstans, men det fungerar sällan. Då far blicken runt och öronen snappar upp ljud och samtal, vilket gör att läsupplevelsen hackas sönder. Men det ser härligt ut att kunna göra det, så jag fortsätter att drömma om det. 😉

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Sovmorgon?

  1. Mmmm….så mysigt att träffas/sitta på ett sådant ställe där livet virvlar förbi i lagom hastighet. Om jag var där skulle jag inte läsa…snarare skriva ner allt jag ser, hör, doftar, tänker, känner…upplever. Ett perfekt ställe att utöva Mindfullness… 🙂

  2. Corleonia skriver:

    Jag tänker så där jag med, att jag ska ta en bok med mig och gå till caféet och sätta mig och bara koppla av. För mig själv, men nej- än har det inte blivit av. Men som du säger, en dröm.
    Låter som fint ställe det där du, ha en härlig eftermiddag!

  3. Maria skriver:

    Men det är väl en upplevelse det med att studera och smyglyssna på människor 🙂

  4. livsglimtar skriver:

    Njutningen är att liksom gå upp i miljön och bara njuta, tjuvkika och lyssna, ingen bok för mig.

Kommentera

