Det blev en bra dag

För någon dag sedan efterlyste jag arbetslust genom ett inlägg på Facebook. En styrelsekollega lovade att han skulle dela med sig under gårdagens möte. Gissa om jag blev överraskad när jag fick en hel påse full, en goodiebag med smått och gott. Skön humor den mannen har!

wpid-2015-03-26-21.31.32.jpg.jpeg

Sånt där lättar alltid upp! Efter mötet träffade jag Yngsta på Satori, precis som planerat. Eftersom vi var tidiga, kunde vi hugga in på den veganska buffén. Vi hade precis landat i varsin skön fåtölj när lilla V, dotterns bästa vän, anslöt. Det blev en småmysig stund i skön miljö.

Efter maten gjorde vi varandra sällskap en bit genom stan, innan jag vek av och tog mig en liten tripp in på Lush. Där inhandlades favoritbubblor i fast form, de blir så krämiga och härliga i badet. Redan när jag klev in i butiken la jag märke till hur uppmärksam personalen var. Trots att de båda kvinnorna var upptagna med andra kunder, tittade de upp – mötte min blick med ett litet leende – och fortsatte sedan med sina kunder. Det där kommenterade jag faktiskt när jag var färdigshoppad. Vilken skillnad det gör för mig som kund att faktiskt bli sedd. Många pluspoäng på den! Kvinnan jag sa det till såg ärligt överraskad ut när hon la händerna på bröstet i en spontan gest. ”Om du visste vad din lilla feedback värmer i hjärtat!”

Ja, den gör säkert det! Alla vill vi bli sedda och jag tror att jag är rättså bra på att berätta hur jag upplever såna små möten. Utbyte av positiv energi, helt gratis. 😀

En bra torsdag ska följas av en fin fredag och den har just börjat! Gå ut och ta för dig du också!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Det blev en bra dag

  1. Maria skriver:

    Bra gjort, att säga det ist för att bara tänka det 🙂

  2. pbloggen skriver:

    Japp! Tankeläsning funkar inte har jag lärt mig. 😉

  3. miatankar skriver:

    Absolut är det så att positiva ord, positiva blickar osv ger energi.

  4. Blir glad att läsa och se bekräftelser… så himla viktigt i alla sammanhang. 🙂

  5. pysbloggen skriver:

    Jag brukar vara duktig på att ge sån feedback, men är mycket sämre på att säga ifrån när det känns sådär. Upplever jag något dåligt säger jag till, men när jag är sådär smått missnöjd säger jag inget. Kanske måste jag inte ge recension på allt 😉

  6. livsglimtar skriver:

    Gjorde du rätt i, vi borde alla ta varje tillfälle i akt att plussa för andra människor. Jag är också sån att jag sprider uppmuntrande ord till andra om jag kan, det gör verkligen skillnad. Min dotter ringde nyss och berättade om en stor frisörsalong utan kunder med fyra anställda som stod och pratade i kassan, inte hade tid att klippa luggen på barnbarnet sittandes i sin vagn. Då flödar inga lovord ut precis … det kan verkligen vara olika med servicen.

  7. Tomtan skriver:

    I mitt jobb har vi mycket med skolskjutsa att göra och de fungerar inte alltid så bra. Stressad som man är ringar man och skäller för att de inte håller tiden och att eleverna blir de som blir lidande. För ett par år sedan kände jag att jag ringt och varit arg alldeles för många gånger så de gånger man ringer för att ändra eller höra vart eleverna är mm så är jag extra trevlig, jag riktigt anstränger mig. För vem vill bara få skäll?!?!?!?

  8. pbloggen skriver:

    Det blir ju oftast budbäraren som får klä skott för kritiken, tyvärr. Bra att du ”tänkt om”. 😉

Kommentera

