Upprepar jag mig?

Blir det kanske tjatigt att höra att jag haft en bra helg? :-/

Jag har träffat flera av de människor som jag tycker mycket om. I lördags tog jag tex en kopp kaffe i stan tillsammans med Kära M. Det var så längesen, men det viktigaste var ju att det blev av. Jag fick krama henne och se att hon såg ut att må bra, trots behandlingen som hon just nu går igenom. ❤

Väl hemkommen från stan hade jag energi nog att äntligen putsa fönstren. Igår hällregnande det, precis som sig bör när fönstren är gnistrande rena. Men den skit som är väck – den är väck, som mor brukar säga. wpid-2015-03-30-07.15.47.jpg.jpeg

Älskade lille prinsen kom hit igår, när hans mor skulle iväg på brunch. Vi var ute och gick en sväng, den lille åkte rutschkana och när vi kom in dammsög vi en stund. De gillar han, jag hoppas att det håller i sig!

wpid-2015-03-30-07.16.32.jpg.jpeg

När lille prinsen och mAnnen tog en lite tupplur, passade jag på att baka hallongrottor. Jag gör aldrig det längre, bakar alltså. Möjligen fröknäcke. Lite senare på dagen bjöd mAnnen ”sina äldsta vänner” och oss andra på söndagsmiddag, hjortstek med potatisgratäng. Den sista blev svindelgod, troligen för att mAnnen kapitulerade och gjorde den enligt mitt och Äldstas råd; ner med alla ingredienser i en gryta och låt det gotta till sig där en stund innan det landar i formen. Överlägset bäst!

wpid-2015-03-30-07.17.10.jpg.jpeg

Måndagen är här och genom mina rena fönster syns en grå dag. Men veckan är lite kortare än vanligt och kommer säkert att bli hur bra som helst, den också.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Upprepar jag mig?

  1. Maria skriver:

    Det är aldrig tjatigt att läsa om människor som har det bra 🙂

  2. Ping: Ja…. det är ju hemskt tjatigt ;) | Absolut ointressant

  3. livsglimtar skriver:

    Skriv du det hjärtat är fullt av, inte är livet tjatigt inte. Aha dessa goda hallongrottor, jag har landat i soffan med en kopp Java, har färgat garn och bökat med annat blev helt slut, så nu sticker jag in handen och förser mig med en hallongrotta till kaffet. Mmmmm tack!

    • pbloggen skriver:

      Visst var de goda? 😉
      Det låter så härligt att färga garn. En gång i livet ville jag så gärna lära mig det, för att sedan sticka vackra ljungfärgade tröjor. Men sedan vaknade jag upp…

  4. Corleonia skriver:

    Låter som en fin helg du! 🙂 Ha en go vecka med!

  5. Tomtan skriver:

    Oj! Du hann med mycket!!!! Fönsterputsning är lagt på framtiden…… Långt bort i framtiden 😀

Kommentera

